• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hemester i Dalhalla

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vi uppskattade också kvällen, kvällen då vi vi firade vår bröllopsdag på Dalhalla den 11 juni.

En mycket annorlunda ställplats, där vi stod 18 husbilar och två husvagnsekipage nere i kalkbrottet.
DSC01205.JPGDSC01203.JPG

Menyn var ambitiös och levde upp till till de vackra orden som beskrev vad vi skulle få äta.

DSC01220.JPG
Förrätten; Pankofriterad pilgrimsmussla serveras med en sallad på picklad rättika, betor, vit sparris samt löjrom från Kalix och saffran ruille. Spännande fusion!

DSC01223.JPG
Huvudrätten; Hängmörad ryggbiff med ankleverterrine, tryfflad blomkålspuré, svartrot- och hasselnötsemulsion, ostronskivling, primörer samt portvinssås. Vällagat och gott.

DSC01225.JPG
Dessert; Chokladterrine smaksatt med kaffe- och kokoslikör samt kaffepannacotta med vit choklad serveras med lakritsmaräng, havtorncurd, åkerbärscoulis, nötkrokant samt sorbet. Läckert!

Till måltiden valde vi det billigare vinpaketet som vi tyckte smakade bra.

En mycket god, välsmakande middag, perfekt och trevlig sätt att fira vår bröllopsdag.

Att vi även fick tillfälle att träffa och prata med trevliga HBK´are gjorde besöket på Dalhalla till en fullträff. Vi träffade Tony o Nette som vi tidigare bara sett här på Forumet. Birglas som jag bara träffat snabbt vid senaste årsmötet i Mariestad, men mött massor med gånger i diskussioner på Forumet och sedan fick jag äntligen träffa Ingrid o Pålle IRL. Pålle som jag under åren haft många skriftväxlingar med, eftersom jag anser Pålle vara HBK´s kunnigaste medlem, vad gäller frågor om om den svenska husbilsbranschen, därför har jag ofta stört honom med mina frågor och alltid fått kunniga och initierade svar.

DSC01213.JPG
För oss var ställplatspriset den kvällen värt varenda öre!

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
AB2480FF-6F88-4DB0-8BF8-AE799FACE0AD.png


Alla middagskvällarna i maj och juni blev fullbokade med husbilsåkare. Därför har nu Dalhalla valt att förlänga succén med flera nya kvällar i juli, reserverade för bara oss med husbil.

Datum: 2, 3, 15, 16, 17, 21 & 25 juli

Trevligt att man satsar på oss, men nästan ännu trevligare att vi kommer och visar att vi är något att satsa på rent kommersiellt.

Tommy
 
Senast ändrad:
Toppen