• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Helt ny, Behöver tips och råd angående husbilsköp

F

F.d. 3986

Guest
Hejsan !

Eftersom jag är helt färsk, vad som gäller husbilar, så skulle jag vara enormt tacksam för tips och råd.

Har fått upp ögonen för denna ovanliga husbil/buss.

Rexhall aerbus 2010 handikappanpassad | Skaraborg

Nu undrar jag vad man bör tänka på, och vad som skall kollas upp ?
Den är nyligen besiktad, men det betyder ju inte att allt är grönt.

Finns det speciella besiktningsmän som kan kolla upp bilen innan köp? Tänker på motsvarande som vid husköp.

Kan den tex. stå ute vid snöfall, med slidsen fullt ute?

Med vänlig hälsning :)

Jan

F

F.d. 53498

Guest
Sv: Helt ny, Behöver tips och råd angående husbilsköp

Oj vilken bil.

Jag tror att det bästa du kan göra är att prata med den som ägt den och som nu skall sälja.

Sökningar på nätet och att läsa vad tillverkaren skriver oxå vara intressant och givande.

Lycka till och om köp.

Välkommen i gänget hb åkare

ThomasA

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2025
Sv: Helt ny, Behöver tips och råd angående husbilsköp

Hustrun och jag satt i precis samma sits för ett år sedan. Vi paratde med vänner som har husbilar, vi gick till handlare och kollade in sortimentet, vi lånade husbilstidningar och vi gick på mässor (i Stockholm Kista och Elmia i Jönköping). Utifrån detta gjorde vi en specifikation över vad vi ville ha. Utgångspunkten var en begagnad med bara några år på nacken. Efter mycket diskuterande och tänkande blev det enny fransk Challenger Sirius 3097 med långbäddar. Vi fick bilen den 1 juli 2014 och har under drygt tre månader varit ute under ca 50 nätter. Nu är bilen vinterförvarad, men vi tycker vi gjort ett riktigt bra val. Bilen har fungerat alldeles urmärkt enligt vår specifikation och kvalitén har varit helt OK. Lycka till med er jakt på drömbilen. Ni kommer säkert att lyckas och trivas med husbilslivet.

Toppen