• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Helintegrerad!?

Chris o Benny

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Är intresserad av era erfarenheter gällande helintegrerade husbilar. Är det ex.v. bättre värme och komfort etc etc.
Tacksam för kommentarer, (för och nackdelar). //LMCbery!

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025
Sv: Helintegrerad!?

Har en gammal helintegrerad husbil FFB660,

Fördelar: läge luftmotstånd, lägre bil mer vägsäker, och det viktigaste vill ha 2 separata bäddar, har nerfällbar bädd fram, bäddas ej lyft bara upp bädden, klart.
Alkovbil har samma bädd fram men mer klättring (pensionär).

En fråga: Hur upplevs en hög dubbelbädd bak på garagebilar? Har nu låg dubbelbädd bak.

Jägarn.

P

.PGS Hymer

Guest

Tycker hög dubbelbedd bara är positivt .man får ju större garage med plats för cycklar mm.

F

F.d. 3727

Guest

Hej. Kan någon hjälpa mig och förklara vad dessa ord står för i husbilssammanhang?
1 Integrerad.
2 Halvintegrerad.
3 Delintegrerad.
4 Alkov = sovplats över förarhytten?
5 Garage = upphöjd säng akterut med högt utrymme under?
Tackar på förhand för hjälp?

mvh. Olle.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

1 Integrerad = Husbil där påbyggnaden börjar ovanför instrumentbrädan. Vindruta, sidor och tak runt förardelen är en integrerad del av påbyggnaden och byggd av husbilsbyggaren, inte chassiebyggaren.
2 Halvintegrerad = Husbil där chassiets förarhytt finns kvar intakt förutom en mindre del av taket. Vindruta och en del ovanför denna samt sidodörar är byggda av chassiebyggaren. Påbyggaren bygger sedan en mindre "keps" som utgör övergång mellan husdelen och förardelen.
3 Delintegrerad = samma som halvintegrerad

Fråga fyra och fem har du besvarat själv.

Toppen