Peter-Kristina
FD HBK Medlem
Är som sagt ny på detta, och undrar om det är någon skillnad mellan dessa två modeller, och hur detta yttrar sig i så fall.
Har läst följande om dem, på denna sida
Husbilsnytt.se:
"1. Helintegrerade husbilar, som är byggda på ett ”naket” chassi och således inte har kvar något av originalkarosseriet. Man kan, lite tillspetsat, säga att man sitter i vardagsrummet och kör.
2. Halvintegrerade husbilar där originalförarhytten är hopbyggd med själva bodelen. Oftast är originaltaket borttaget, så att man får mer ljus och rymd i förarhytten"
För mig som inte kan något om detta, verkar det inte vara någon större skillnad.
Är det någon märkbar skillnad, eller ?
På bilderna ser det bara ut som om det är en extra list mellan förarhytten och bodelen i den halvintererade, och det är väl inget man märker eller bryr sig om ?
Är rostproblem / fuktproblem något man bör se upp med på de halvintegrerade i skarven, eller ?
Hur är prisbilden mellan dessa två modeller ?
Antar bara att Helintegrerade är dyrare ?
(bara en gissning från min sida)...
Mvh Peter
Har läst följande om dem, på denna sida
Husbilsnytt.se:
"1. Helintegrerade husbilar, som är byggda på ett ”naket” chassi och således inte har kvar något av originalkarosseriet. Man kan, lite tillspetsat, säga att man sitter i vardagsrummet och kör.
2. Halvintegrerade husbilar där originalförarhytten är hopbyggd med själva bodelen. Oftast är originaltaket borttaget, så att man får mer ljus och rymd i förarhytten"
För mig som inte kan något om detta, verkar det inte vara någon större skillnad.
Är det någon märkbar skillnad, eller ?
På bilderna ser det bara ut som om det är en extra list mellan förarhytten och bodelen i den halvintererade, och det är väl inget man märker eller bryr sig om ?
Är rostproblem / fuktproblem något man bör se upp med på de halvintegrerade i skarven, eller ?
Hur är prisbilden mellan dessa två modeller ?
Antar bara att Helintegrerade är dyrare ?
(bara en gissning från min sida)...
Mvh Peter