• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Helintegrerad eller halvintegrerad?

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
ttll rolf o marie menar du verkligen det du skrev om helingrerad är säkrare hajvintrgrerad då tycker jag veryligen synd om dig hoppas inerligt att du inte råkar ut för en krock, ta det försiktit så kanske vi träffas i gen på detta forum ha det så vänligabra hoppas inget händer.

med vänliga säkerhets hälsningar Beroka
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
ttll rolf o marie menar du verkligen det du skrev om helingrerad är säkrare hajvintrgrerad då tycker jag veryligen synd om dig hoppas inerligt att du inte råkar ut för en krock, ta det försiktit så kanske vi träffas i gen på detta forum ha det så vänligabra hoppas inget händer.

med vänliga säkerhets hälsningar Beroka
Jag hoppas väl det inte händer någon något, hel/halv/personbil/cykel
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Jämförelsen avseende säkerhet mellan hel- resp. halvintegrerad husbil KAN halta en aning om vi inte samtidigt refererar till vilka modeller vi ställer mot varandra i denna jämförelse.

Som bekant finns helintegrerade husbilar med en totalvikt om 22 ton samtidigt som det finns halvintegrerade husbilar som inte väger mer än 3,5 ton...

Nedan Concord Centurion Actros vs. Hymer Van 314

header-br-centurion-actros.jpg



1-0.jpg
 

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Hej. Vi är inne på vår tredje husbil. Alla helintegrerade av ett enda skäl. Jag har lång rygg vilket gör att sikten blir för kort med halvintegrerad. Gäller bilar med Fiat Ducato-chassi. Har hört att det är bättre i bilar med Mercedes-chassi men har aldig kollat.
 
Toppen