• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

helintegrerad barnkammarvagn !!!

susanne

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
Nu har jag hittat den perfekta planlösningen för mig men vad är detta för husbil kan man åka i den på vintern eller vart servar man den??
Har inte hittat en helintegrerad husbil med vinkelkök och stor sittgrupp och stora kylen,(eftersom man oftast är många i en barnkammarvagn vill man ju ha stort kylskåp). Det finns ju många med våningssäng i alkovbilar men det är inte det jag vill ha.Har ni sett någon liknande modell i något annat märke???
Itineo SB 740 Barnkammare är tydligen i rapidogruppen.susanne

Stellplatz

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2027
Sv: helintegrerad barnkammarvagn !!!

Hej
Se på You Tub : Itineo SB 740 så ser du vem som vann 2015 år pris , MMM Motorhome of the year Awards 2015 ,barnkammar-modell.

Med vänlig hälsning

Stellplatz :)

F

F.d. 1470

Guest

Har tittat en del på dessa tidigare eftersom planlösningarna bra och lite unika. Dock ingen bra vintervagn enligt min definition (samma komfort, framkomlighet och frihet som på sommaren).

Anders

ekman76

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
14930
Medlemskap
2023
Vi har en hymer B 524-06 med våningsänngar på tvären bak.
Den går ju inte att jämföra med den du visade, men det kan vara ett allternativ.
Dock ej vinkelkök heller.

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024

Itineo SB 720 er UNIK! Den perfekte familiehusbil.
I 2009 arrangerte min by, Hamar, der jeg bor: Allround-VM på skøyter. Denne perioden under VM var det fra -30 til -41 celcius. Kan da opplyse at det befant seg 2 stykk ITINEO ved Vikingeskipet skøytearena, sammen med mange andre husbiler. Den ene av disse var en Norsk SB720 med en familie. Eneste ekstra i forhold til original på denne Itineo var at eier hadde lagt inn tynne gulvvarme elementer under teppene, samt at de hadde ett Honda strømaggregat for lading av batterier. Hvorfor jeg vet dette, jeg kjenner faren til eieren av denne Itineo SB720. Denne fungerer godt om vinteren, jeg vet for jeg har også eiet en Itineo! Mye husbil for pengene, og nok en gang, SB720 er en genistrek.
:)

F

F.d. 1470

Guest

Elsladdskrav för golvvärme inte frihet som på sommaren. Tankar och tömningskranar under golvet i kylan inte komfortabelt när de fryser. Helintegrerad med enkelglas likaså. Täcke fram bökigt och skall förvaras. Framhjulsdrift har begränsningar osv.

Skall vi prata bra eller dålig vinterbil måste vi börja med att definiera förutsättningarna. Mina är beskrivna i tidigare inlägg.

Anders

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025

Ska man ha det bekvämt i en husbil och använda den flitigt på vintern så krävs det nog en bil som Anders beskriver. Man hamnar då i en helt annan prisklass än en tre säsongers bil.

Jag vill dock påstå att det går att använda alla bilar på vintern, det är en fråga om att anpassa sig efter bilens förutsättningar. Skall man åka ut ett jul/sportlov så duger de flesta bilarna. Jag har haft flera bilar med utvändiga avlopsstankar som inte varit isolerade och för övrigt dåligt vinteranpassade men det har fungerat hur bra som helst.

Man kanske får böka med vintertäcken och och se till att man har störtavlopp i gråtanken. Värmen i bodelen har aldrig varit något problem.

Kenneth

Toppen