• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Helgpris till Danmark ?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Jag tänkte att husbilen skulle rulla över till Damnmark till helgen men kikade lite på Weekendpriser och ser att detta gäller bara bilar upp till 6 meter och inget för fordon över 6 meter .

Priserna på alla bolag är samma summa och visst osar det kartellbildning eller ?

Går "småbåtarna över till köpenhamn eller har dom slutat och gå sen bron kom ?

Finns det någon "säker" parkering i Malmö där man kan ställa husbilen ?

F

F.d. 25144

Guest
Sv: Helgpris till Danmark ?

Parapeten Helsingborg har 72 timmars parkering om du väljer att åka Hbg-Hör. Man får en hel del mat o dryck att spendera motsvarande en färjebiljett för husbilen :wink:

Vill man till Köpenhamn så finns det utmärkt tågförbindelse Hör-Kph....

ChristerP

Senast redigerad av en moderator:

chiquita

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025

Jag tänkte att husbilen skulle rulla över till Damnmark till helgen men kikade lite på Weekendpriser och ser att detta gäller bara bilar upp till 6 meter och inget för fordon över 6 meter .

Priserna på alla bolag är samma summa och visst osar det kartellbildning eller ?

Går "småbåtarna över till köpenhamn eller har dom slutat och gå sen bron kom ?

Finns det någon "säker" parkering i Malmö där man kan ställa husbilen ?

Hej Bengt-Åke.

Angående befarad kartellbildning:
Tyvärr tror jag det är VÄRRE än så, Stena äger nog alltihop och kan sätta "egna" priser....

Inte ens oligopol (vanligt i Sverige) utan istället monopol /Roy

J

Jarn

Guest

Bengt-Åke, vill du ta bron över kostar det för en bil över 6m, 370:- enkel med brobizz.

Jag bor bra till, så har du ingen egen bizz, så lånar du min.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29925

Guest

Hej Bengt-Åke.

Angående befarad kartellbildning:
Tyvärr tror jag det är VÄRRE än så, Stena äger nog alltihop och kan sätta "egna" priser....

Inte ens oligopol (vanligt i Sverige) utan istället monopol /Roy

Kan el-bolagen, så kan färjerederierna.

Som tur är finns det positiva undantag, i alla fall när det gäller färjor.:wink:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

En sak som jag tänkte på är : parkering i Köpenhamn är väl inte billig och Danmark har ju konstiga regler för fricamping så båt-tåg alternativet med fricamping i hemlandet kanske inte är så dåligt eller??????

Lena & Jan

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2025

Hej Bengt-Åke, vi har brobizz kopplad till automatisk debitering på vårt Bankkonto, 370 SEK för vår 9,13 m husbil. Då vi ovetande om helgpris, körde över för en tid sedan blev vi debiterade 100 SEK mindre, fantastikst bra pris!!!
Rek er att ta bron, istället för att riskera något med husbilen på en P-plats!

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag mailade om den ställplatsen på CityCamp och den var stängd men han skrev att vi fick ställa oss där ändå och det var ju snällt .

Hej bengt, nej desværre, vi åbner føst den 28 maj, men du kan godt holde
inde på vores plads.
mvh

Blue Danes - City Camp

Toppen