• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Heja Lysekil

F

F.d. 25491

Guest
Hörde på radion (P4/väst) i morse att någon person som är talesman för någon husbilsförening skulle iväg till et möte med Lysekils kommun som tänker åstakomma 80 st nya ställplatser för husbilar. Personen i fråga framförde mycket sakligt om varför husbilsfolket inte i första hand väljer campingar.
Fantastiskt roligt att Lysekil väljer att se husbilarna som en resurs istället för en paria.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Heja Lysekil

I Lysekil har politikerna tillsammans med köpmännen fattat galoppen. Efter att campingägaren tillika politikern Löfgren försökte påverka kommunen att styra husbilar till campingar har det blivit tyst från hans sida. Visserligen höjdes avgiften kraftigt (120kr), kanske för att efterlikna hamnavgiften?

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Hoppas det blir något vettigt och bra av detta, någonting som vi kan peka på som ett föredöme.
Jag betalar gärna för en plats men inte för en ojämn, dammig och nedskräpad avsides liggande grusplan.

Roger&Lisbeth

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
9699
Medlemskap
2021

Om ni kollar på campingägare i sortens på kriksstigen .Så skrev pekkatravel om detta inlägg nr 70 och 95

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

Lite orolig att man gör ställplatser av gamla båtgårdar med hela platsen full av giftfärger.
Många har målat med bottenfärg gjort för handelsbåtar. Jag tänker på barnen som håller till på marken.
Folk från Brasta kanske vet mer om detta.
Mvh Arne B

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Tror inte det är så problematiskt. Det är inte många av oss som har barn med oss, däremot husdjur. Tycker dom gör bra jobb och bra reklam för Lysekil. Kan faktiskt tänka mig ett besök - men inte i år

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hoppas det blir något vettigt och bra av detta, någonting som vi kan peka på som ett föredöme.
Jag betalar gärna för en plats men inte för en ojämn, dammig och nedskräpad avsides liggande grusplan.

Eftersom utrymmet är begränsat i kustsamhällena tycker jag att det är en utmärkt idé att alternera mellan ställplats och båtuppläggningsplats som sker i bl.a. Lysekil och Hunnebostrand. Men visst kunde man jämna till och dammsäkra underlaget.

Att det förekommer gifter efter många års skrapning av bottenfärger innebär förstås att den inte lämpar sig som sandlåda för de allra minsta som vill stoppa allt i munnen.

Toppen