• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HEJ1 Gourmeter

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Hej alla matälskare ,Har ni provat Granatäpplen?? gjorde det idag först , en delikatess till sallader eller ostbrickan tom, till "blodpudding", dela dom TVÄRS över o knacka ur kärnorna med en Träslev el, liknande ät naturella eller bl i sallader ,drinkar eller var ni vill kolla på respt . nu Hälsningar en mätt Lasse

F

F.d. 17667

Guest
Sv: HEJ1 Gourmeter

Ett granatäpple om dagen håller doktorn borta sägs det

F

F.d. 25023

Guest

Gott!

image.jpg

Minst en per dag vid säsong, annars 100% juice som börjar finnas även i Stockholm.

hälsning
jyrki

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Åt mitt första granatäpple i mitten på 60-talet när jag jobbade i Tunisien. Där lärde jag mig att inte skära i granatäpplet, för då blöder det, utan få ut kärnorna på det här sättet om man vill få ut alla hela. Det är ju som klyftor inne i granatäpplet med tjocka vita hinnor emellan och på detta sätt drar man bara undan det vita och får kärnorna fria. Har inte hittat något bättre sätt, vare sig man vill äta kärnorna direkt från klyftorna eller samla dem i en skål.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Jag älskar granatäpplena jag köper i Sverige....syrliga och goda. Dom vi köper här i Spanien är väldigt söta istället, så de är perfekta att servera Tommy i fruktsalladen....gottegris som han är.
Jag äter mina till frukost med mjölk och flingor...väldigt gott!

/Carola

Toppen