• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hej

F

F.d. 14000

Guest
har en korado tänkte sätta på en backkamera (trådlös) hur högt skall man sätta den har cykelställ bak med någon som har ett tips

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Hej

Jag tycker det är lättare att backa RIKTIGT nära med fågelperspektiv, dvs så högt som möjligt. Men ska du använda den som backspegel så kanske det är bra strax under cykelstället.

F

F.d. 14000

Guest

Tack ,,, Men blir där inte en massa skit på glaset om den sitter för lågt

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024

Jag satte min högst upp på takstegen på höger sida.Bäst tyckte jag för ev håltagning till fästet har den kontrollen man själv vill bakåt,vinkel på kameran.Kunde ha dragit strömmen från backljuset,men jag drog en separat ledning och en strömbrytare så jag kan aktivera den själv bra att kolla läget för ev bus bakom bilen utan att behöva slå på tändningen och lägga in backen.En egen upplevelse som jag har varit ute för. Tror även att kameran håll lättare ren där uppe.Så har jag gjort det funkar bra för mig.Valle

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Trådlös - då kanske du kan sätta den innanför bakfönstret.
Har du cyklar, så gäller långt mot vägmitten (och gärna högt)

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

jag har min högt placerad ca 30cm från taket,jag ser jättebra när jag backar och ser bakstammen var den är ,men när jag har cyklarna på ser jag inget och jag kan ej justera min kamera ,så jag hade nog monterat den under cykelstället ,och ta till vana att torka av linsen ofta ,Med vänlig hälsning Håkan

Toppen