• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

hej till umgänget

F

F.d. 25051

Guest
För att undvika att ständigt bli uppmärksammad på, att "Enligt våra uppgifter så har du inte postat på Husbilsklubben.se tidigare!" vill jag på detta vis "säga hej till umgänget" och uppmärksamma om, att det nu även finns bilder från våran första utflykt - till Öland sent i augusti..

Hälsningar ifrån Hjulius & hans danska ägare.

F

F.d. 839

Guest
Sv: hej till umgänget

Hjulius,

Änligen har det blivit utav att lägga in någonting, congratulation !!! Jätte bra nu slipper du ju den där vanliga tjatiga anmärkning ;)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55280

Guest

Jag känner också trycket av att leverera ett första livstecken. Hej hela umgänget!
Hänger på en fundering om digital tv motagning.
Vi har den "vanligast" antennen, rött band o två sidospröt o nokiabox.
Av fem övernattnings platser, har vi en kväll med bra bild, resten är dålig eller snöfall.
Har du bättre statistik, berätta.
Åke i Kaben.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Mr X, är det inte så att du har bra bild/ljud, hackig bild/ljud=mosaik eller inget alls.
Snöfall eller myrornas krig var nog på den analoga tiden.
Själv använde jag tidigare en enkel "husvagnsantenn", kostnad ca 300-400kr men så köpte jag en SuperNova och det löste de flesta problemen. Det finns dock ställen där det verkar vara signalskugga.

Senast ändrad:
F

F.d. 25051

Guest

Hej och tack för stödet ;)

Vad angår digi-tv har jag bara erfarenheter med den antennen, som syns på min avatar..

Denna är väldigt riktningskänslig, vilket medför att digiboxen evt. inte hittar svagare signal i andra riktningar än den man tror är den rätta ..

Man kanske borde välja en omnidirektionell modell med god förstärkare..

F

F.d. 6238

Guest

Hej på ER Hjulius o Mr X. Det var roligt att läsa Era första inlägg.

Betr. Tv-antenn så skall du lyssna på mina vänner Monica o Robert.

Hoppas att Ni kommer att skriva mer inlägg i detta forum, och att Ni kommer att tillföra Husbilsklubben.se mera av Era Kunskaper.

För varje dag som man läser alla inlägg, dess då mer förstår man hur LITE MAN KAN.

Jag tror också att Ni kommer att konstatera att detta med Husbil ÄR LIVET.

Hade bra där ute, Hälsar Monica o Kurt.
:twitcy:;):D

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Jag känner också trycket av att leverera ett första livstecken. Hej hela umgänget!
Hänger på en fundering om digital tv motagning.
Vi har den "vanligast" antennen, rött band o två sidospröt o nokiabox.
Av fem övernattnings platser, har vi en kväll med bra bild, resten är dålig eller snöfall.
Har du bättre statistik, berätta.
Åke i Kaben.

:music-icon: Hej på er och välkomna till Husbilsklubben :music-icon:

Åke i Kaben det kanske är så att det har lossnat div delar i antennen.
På vår förra bil (Kingen) så hade jag skitdålig mottagning fast jag såg masten 3 mil bort.
Jag plockade ner antennen och tog isär den och fick då se att kabeln som skulle sitta mellan elektroniken och en metallplåt var av.
Lödde dit ett par lite grövre kablar 2,5 kvadrat. Vilken mottagning jag fick.
Efter det så behövde jag nästan aldrig rikta antennen inte ens ta upp den.
Prova med det får du se, börja med att skaka på den och lyssna om det finns något löst i den.

Toppen