• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hej Spanien resenärer.

F

F.d. 12848

Guest
Jag söker er som bor på camping i Spanien och fricampare jag undrar om ni har lust att tala med campingägaren om att ta med broschyrer hem till årsmötes träffen.Vi kommer att ha en information-träff på mötet för nya o gamla resenärer,gäller även resvägar.
Jag kan nämna att Bahia camping i Santa Pola skänkte 5 fria veckor för nya resenärer där har ni utmaningen, vi använder vinsterna till vårt stora gratislotteri.Har hittat en underbar gratisställplats 2 mil öster om Malaga med tömmning och vatten återkommer om läge, hör av er om ni har synpunkter.

Hälsar Leif Malm och Illåsen

F

F.d. 12848

Guest
Sv: Hej Spanien resenärer.

NI som står på campingar glöm inte att ta med reklammaterial till vår träff om spanien på årsmötet i maj,så nya resenärer får chansen att lära och åka Fin ställ plats nära Malaga är Rincon Victoria N36.42.45.7 W004.16.12.2
Hälsar Illåsen

D-A Hägg

HBK Medlem
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
12005
Medlemskap
2026

Hej Dalslänning. Som "Nygammal" medlem ber jag dig om tips på en lämplig Camping/Ställplats m. ström ett par mil ifrån Malaga. Jag skall hämta upp en kompis som landar den 13/2. Han behöver nog hållas i karantän och tina upp ett par dagar efter Ank. Min Hb. + släp är 12,5 m och innehåller 2 väluppfostrade hundar. Jag står nu på Campismo Olhão Algarve där jag övervintrat i många år
och är inte så känd på "Costa Mera Pesetas" Så jag tar Tacksamt emot tips om
en bra plats. Som gammal sjöman kan jag bara hantera Koordinater i Gr.Min.Sek.
Mvh. D-A Hägg

F

F.d. 12848

Guest

Du kan prova på på camping Torremolinos tel. 952382602 det är trångt men du kan ju koppla loss släpet,annars kan du stå här det finns tömning och vatten men ingen ström bra rastning för hundarna 15 meter till havet och strandpromenaden hälsar illåsen

D-A Hägg

HBK Medlem
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
12005
Medlemskap
2026

Tack för tipset. Jag var lite spänd på hur detta forum fungerar och HBK i synnerhet, efter många års medlemskap i MHC (Som jag lämnade efter vissa orsaker) Jag är och kommer alltid att vara medlem i HBV, jag är lite "Bussvriden"
Men som Singel och vårdnadshavare av två "Fådda Hundar" Tog jag beslutet att nyligen gå med i HBK. Något som jag ÅNGRAR :swoon:att jag inte gjorde när ni startade. Så mkt. glädje och spänning som jag har upplevt denna vinter med HBK
går inte att med ord beskriva. Att få följa "Muskattens" Äventyr, (Jag skrattade, Grät, och väntade spänt på varje inlägg, "Vilken Best seller") Alla Trådar om renoveringar, byggen osv. har gjort att jag inte ens har kopplat in Tv:n i vinter.
Så TACK HBK ock alla ni som gör denna klubb till vad den är.
Att det finns skilda åsikter och en massa "Besserwisser" går nog inte att undvika
Jag har som vissa skriver "Min åsikt klar, och den står jag för" och fått ett flertal Hb:vänner att gå med i klubben. Efter ett gott glas vin tror jag att jag prövar att även lägga in detta som ett "Inlägg" så att fler "tveksamma" kommer till skott och går med i klubben. Ha det D-A & Dogsen

c-galm

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
13245
Medlemskap
2025

Hej
Sitter och grovplanerar för en långresa till vintern. Kör ner husbilen i början av november mot Alicante - Torrevieja. Tar paus där några veckor. Sedan vidare mot Malaga. Flyger hem över jul / nyår, för att komma tillbaka till Malaga efter trettonhelgen. Då kör vi vidare söderut, och över till Maraocko. Slutmålet Agadir. Mitten av februari vänder vi åter samma väg med ett nytt stopp Malaga, och flyg hem ToR. Sedan åter mot Alicante. Därefter står dörrarna öppna...
Några tips / råd önskas för hela resan.

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

Vi åker också söderut i slutet av augusti för övervintring med husbilen, men nöjer oss med att stanna i södra Spanien (efter att ha tillbringat en månad i Moseldalen och 2-3 veckor efter kusten mellan Monpellier och Perpignan i Frankrike).

Tiden från mitten av oktober och fram till mitten av februari tillbringar vi i Benidorm och tiden därefter och fram till slutet av mars är vi på resande fot utefter kusten från Benidorm och ner till trakterna av Gibraltar och upp mot Jerez, för att sedan återvända för ytterligare några veckors vistelse i Benidorm igen innan vi styr kosan norrut mot Sverige.

Bra tips på hur man reser i Marocko (både utefter kusten och inne i landet kan du få om du går in på dessa 3 hemsidor:

Husbilen GILA
(hemsidan tillhör Inga-Lill och Arne, som reste i Marocko vintern -11/12)

www. widings.wordpress.com
(hemsidan tillhör Ulla och Torgny, som reste i Marocko vintern -12/13)

Pensionärsvil(l)an
(hemsidan tillhör Maggan och Ingemar, som reste i Marocko vintern -12/13)

Ni är även välkomna att titta in på vår hemsida:
Bosses och Gerds husbilsresor

Så fort vi lämnar Sverige i slutet av augusti, så kan ni följa oss på vår väg ner mot södra Spanien genom att titta in på vår hemsida.

Vi önskar er trevlig resa !

Senast ändrad:
Toppen