• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hej på er alla

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Hej på er alla

Li o Pelle.

Det är nyttigt med friskt blod i klubben. Ibland kan vi medlemmar fastna i enskilda trådar och diskussioner och glömma helheten! Det här är en fantastisk klubb, som ni nu bidrar till att göra ändå bättre! :)

:-/<rister

F

F.d. 53308

Guest

Hej och välkommen! Vi köpte också husbil i höst och hann med endast 1 tur innan vi ställde av för vintern, så längtan till våren är stor här också. Det finns så mycket nyttig information här på forumet, jag vet inte var annars man skulle få reda på allt. Jag kan också sitta här i timmar och läsa och försöka lägga på minnet sånt som jag tror mig ha nytta av. Men som tur finns ju infon kvar då när den behövs, för minnet är ju inte sååå långt :oops: Det är väl bara att kämpa igenom denhär vintern samtidigt som man drömmer om våren och den dag husbilen tas ur vinteridet.

Leif Edström

HBK ordförande
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2025

Välkommen till klubben! Och med en Knaus till köpet det är inte fel.

/Leif

PS Vi åker själva Knaus DS

Scaniaboy

HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025

Är också färsk Husbilsägare. Blev några rundor innan vi ställde in den. Det tänker vi inte göra nästa säsong. Finns många fina milda helger i Skåne-södra Sverige i november -december. Håller på att planera uppfart för HB´n hemma vid huset på vår boulebana. Kommer att stå där nästa säsong. Bara att dra iväg om vädret tillåter.

Fundering; Läser om att vi är rätt många ny husbilsägare/åkare på tråden/forumet. Vad sägs om en träff för oss "gröngölingar". En helg nästa år. Är någon intesserad av detta. Egen tråd i så fall?

Bernt

Li o Pelle

FD HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
11509
Medlemskap
2022

Ja vi dyker kanske upp på nån träff. Det verkar kul. Ska försöka hitta nån info här på klubben om det. Finns på nån länk antar jag?
Ha det gott:tux2:

OleBerg

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022

Etter 30 år med husvogn har vi nå i 6 år hatt husbil. Nå venter vi bare på sommer og varme slik at vi kan ta ut husbilen og reise nedover i Europa.

Lykke til med din husbil, og basillen kommer nok til å bite deg også ....!:spinny:

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Ja vi dyker kanske upp på nån träff. Det verkar kul. Ska försöka hitta nån info här på klubben om det. Finns på nån länk antar jag?
Ha det gott:tux2:
Välkommna hit till klubben, det är planerat en norrlandsträff till hösten 2013, tredje helgen i Augusti i Vännes ,, vi var på den som var i år på Gullviks havsbad Jättetrevlig fest , sök på "norrlandsträffen" där finns en del bilder o info, hälsningar 6977 Lasse o Maggan.,

Senast ändrad:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

HEJ på er och välkomna in i gemenskapen. Vi hyrde stugor när barnen var små sen blev det husvagn på samma säsongsplats i 21 år. Sen var det meningen att vi skulle sluta med campandet. Så kom jag av en ren händelse in på detta forum ,blev så inspirerad att vi började tala om husbil. Nu har vi vår tredje HB och älskar friheten som den ger oss.
Hoppas vi ses nån gång på vägarna.
Med varm hälsning Gunilla :dog::mh2::bye::bye:

Lars o Carina

HBK Medlem
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
11722
Medlemskap
2025

Hej på ER
Vi (Lars o Carina) är också nya när det gäller husbil. Har haft en gammal husvagn som vi kajkat omkring med framförallt när våra utflugna ungdomar var med. Vi har köpt en Solifer(Hymer) 544. Vår första tur gick inte så långt bara några mil norr om Kristinehamn till Bjurbäckens slussar och vidare mot Brattforsheden flygfält ett gammalt militärflygfält som hade stor betydelse under 2:a världskriget. Vi han även med en tur på 5 dagar till västkusten. Ser fram mot nästa sommar då även Carina får statligt apanage. Kanske blir det en tur till Tyskland Österrike för det lockar. VÄL MÖTT
Mvh Lars

Toppen