Sv: Hej på er husbilsägare!!
Hej och välkommen. Det är alltid en plåga att leta efter "ny" husbil, den bästa kanske står bakom nästa krök eller nästa eller...... För 200. så hamnar du någonstans vid årsmodell 88 till 92 om den är fin. Det kan nog vara svårt att sikta in sig på ett visst märke, även om min personliga uppfattning av helintegrerade efter mycket letande faller åt PILOT eller HYMER av de äldre modellerna.(De verkar hänga ihop bäst i bodelen efter år av slitage.) Man får nog i första hand gå efter skick på bilen man hittar samt vara mycket kritisk och inte låta habegäret ta överhanden. Det finns som sagt fler bakom nästa krök. Å andra sidan får man inte vela för länge för de fina kan försvinna rätt fort.
Det man också bör fundera ut i förväg är om man vill ha Fiat/Citroen/Peugeot. Ungefär samma bil, alla framhjulsdrivna, eller hitta en byggd på Mercedes, alla bakhjulsdrivna. Nästa problem är, disel, turbodisel eller bensin...Phuuu. Eller gör som jag, leta och var kritisk till du hittar en fin bil och acceptera det som råkar sitta under huven, för alla är tyvärr lite motorklena men det får man lära sig leva med. Det man dock skall vara uppmärksam på är att växellådan i det Fransk-Italienska samarbetet inte är för seg att växla samt att det inte finns för mycket malande och vinande ljud från den under färd. Kan du mecka själv eller med bekanta så går det an, måste du lämna in den blir det dyrt. Jag hoppas att jag inte har krånglat till eller avskräckt dig med de negativa bitarna, för det finns många fina äldre bilar där ute som säkert vill ha dej till husse. Till sist det som kompenserar för allt är, när man kommer hem och är ledig, bilen står "laddad" och klar. Det är bara att kliva in och åka dit man har lust. Mat, sovplats, duch och ev. TV (frivilligt) har man med sig.
Lycka till. m.v.h. JANKRO.