• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hej på er alla

F

F.d. 1565

Guest
Vill bara presentera mig när jag nu äntligen blivit medlem i husbilsklubben.

Jag är en spanjor från Teneriffa som nu bott i Sverige sedan 1988. Båtar och då segelbåtar så klart, har varit en stor del av mitt liv, men problem med armarna har satt stopp för det, så segelbåten är såld och liten motorbåt samt en Adria Twin 2011 är inköpta istället.

Och nu pågår så klart planeringen av en Teneriffaresa så småningom. Gjorde den resan med vanlig bil för några år sedan och då från Cadiz med Trasmediterranea till rövarpriser. Har sett att Naviera Armas tagit upp konkurrensen till Kanarieöarna från Portugal (Portimao) Har någon åkt den sträckan och vad kostade det?

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Hej på er alla

Hola y bienvenido Canario!

Själva bor och arbetar vi på Gran Canaria sedan över 20 år tillbaka.

Kan berätta att Naviera Armas redan har en förbindelse med Tenerife/Gran Canaria och Huelva. Bara en natt ombord och helt andra priser än Trasmediterranea. Äntligen!

Salida Huelva på lördagarna och tillbaka på torsdagarna.

Förutsätter att vår 40% rabatt även gäller på Armas.

Själva åker vi hem till Gran Canaria på onsdag, men lämnar husbilen i Sverige och flyger ner.

F

F.d. 1565

Guest

Ahh....har de börjat köra från Huelva också?
Själv är jag ju inte residente längre, men ska kolla med syrran där nere om det inte går att fixa 40% för mig också.

Gert O.

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022

:music-icon:Hej Canario!
Välkommen till bästa husbilsklubben!
Hoppas att Du ska trivas. Kanske vi ses i vimlet någonstans i Sverige eller Spanien/Portugal.
Gert

F

F.d. 1565

Guest

Det hoppas jag också, det verkar vara många som tillbringar vintern söderut?

Toppen