• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HEJ och hå!

Pelle61

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
12185
Medlemskap
2025
Hej!

Första inlägget från en nybliven husbilsägare och ny medlem.

På fredag hämtar vi vår första husbil, en Bürstner Delfin T700 Performance från 2005. Ser med skräckblandad förtjusning fram emot att lära mig allt i den ädla konsten av husbilsägande. Jag har läst så mycket härinne att jag är säker på att hitta det mesta här och dra nytta av alla erfarenheter som klubbmedlemmarna här sitter inne med, även om vår bil verkar vara en udda fågel, en Renault 3.0.

Då vi tidigare irrat runt i Sverige med en vanlig Opel Vivaro, med "hantverkarskåp" att sova i hoppas vi nu kunna vakna i en bil UTAN istappar hängande från taket, frisyren förstörd av toppluva, känsel i fötterna och sitthöjd på sängkanten. :p:

Turnerandet beror på hundintresse, utställningar och rallylydnad. Vi kommer väl dessutom med nya bilen kunna göra små helgutflykter och småresor, bara för att vi nu KAN!

Så, efter denna korta presentation av oss, medlem 12185, hoppas jag kunna delta i diskussionerna, ställa nybörjarfrågor och samtidigt själv hjälpa till med det jag kan bland de allmänna frågorna och diskussionerna som kommer upp.

Vi ses längs vägarna, let´s be careful out there!

//Pelle, Sonja och hunden Bubblan.

H

Husbilgolf

Guest
Sv: HEJ och hå!

Gratulerar och välkommen i gänget! Renaulten på 3 liter har jag hört mycket positivt om - hoppas den ger dig glädje också. Mössan kan du slänga åtminstone!

classe273

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2025

Hej och välkommen!

Vi är också nybörjare och köpte samma typ av bil och årsmodell förra sommaren.
Vi är mycket nöjda med bilen, utrustning och komfort.

Förra året blev det både europaresa och norgeresa och vi upplever friheten med husbilslivet som högst positivt. Nu ser vi fram mot årets säsong.

Lars Erik

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Hej och välkommen!
Vi är också nybörjare, har haft husbil ca fem månader och stortrivs med det. Kan också tipsa om att för nybörjare är detta rena guldgruvan. Börja med att lära er sökfunktioner etc och kika runt lite. När det sedan kommer konkreta frågor, hittar ni inte svaret ställ frågan på forumet, man får svar på det mesta.

JCoMC

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2026

Varmt välkommen!

Du kommer säkert ha nytta av ditt medlemsskap.

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Hej och välkommen.
Ett trevligt sätt att lära känna personerna bakom sina nickname är att besöka några träffar, dessa träffar brukar vara trevliga och man får en fantastisk kontakt med en massa likasinade.

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Välkomna!
Hoppas att ni kommer att få mycket nytta av Husbilsklubben, välkomna att boka er på våra träffar alltid kul att träffas och prata om vårt stora intresse:Husbilen!
Hoppas att vi kommer att träffas under året!

Mvh Birgittha

Toppen