• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hej husbilsvänner!

F

F.d. 4972

Guest
Ännu en norrlänning som hittat till Husbilsklubben.se. :wink:
Efter att under många år passerat genom sverige från Umeå ner till kontinenten så har vi nyligen valt en ny bostadsort, Västerås. Vi tjänar 120 lååånga mil och två dagar/semester som vi kan ha roligt på. Nu börjar en trevlig tid, att planera för sommarens resa, se över bilen så den blir fräsch och fin, förmodar att det blir Spanien som blir vårt slutmål även i år. Bilen vill mestadels åt det hållet av någon anledning, den kanske gillar liksom vi "Gott vin och varma kvällar". vem vet.​

Hälsar Lars.​

F

F.d. 1883

Guest
Sv: Hej husbilsvänner!

Jodu Lasse Hymer! det är inte utan att man börjar bli sugen. Skall till och med bli roligt att vaxa till bilen när den kommer fram ur vinteridet! Annars brukar det inte vara det när man ser den gigantiska vita ytan som tornar upp sig framför en och man står med trasan i handen. Eftersom det inte är mycket till vinter blir väntan svårare tycker jag!

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3581

Guest

Hallåj,Lasse o välkommen.

Låter spännande med Spanien tycker vi.
Vi har nog ett antal gånger funderat lite över en tripp åt det hållet.
Hoppas du kan dela med dig av dina erfarenheter om Spanien inom klubben.

Hälsningar från två i Kungsbacka
Anna O Dag:D

F

F.d. 55256

Guest

Är det fler än jag som funderat på varför man så lätt fortsätter åt samma håll när man varit iväg några ggr till ett land, här sitter man och tror att man "åker dit näsan pekar" och lika förb----t hammnar där man varit förut, omvänd hemlängtan kanske? Kom med fler reseberättelser så man kan få en längtan dit man inte varit förut.
Ove.G:wub:

F

F.d. 4972

Guest

Hallåj,Lasse o välkommen.

Hej på Er och Tack för välkomnandet. Ja vi tycker att Spanien är fantastiskt, människorna är överlag väldigt vänliga och hjälpsamma. Campingplatser finns det gott om i alla kategorier så man bör nog nyttja dessa och inte fricampa.
Myten om att det är farligt att resa omkring pga rån och överfall i Spanien tror jag är mycket överdrivet. Visa bara attetyden att du är uppmärksam på din omgivning, lämna aldrig värdesaker synliga när du parkerar och aldrig en obevakad dörr olåst etc. Det gäller ju överallt, även Sverige.
Håll koll på bilen när du tankar. Har bekanta som fått besök i bilen under tankning, passagerarna springer in på muggen och lämnar bodelsdörren öppen medans du står på andra sidan bilen och tankar, vips har någon obehörig hoppat in och rafsat till sig prylar etc.
Nu till sommaren blir det 22-a året i följd som vi bilar till Spanien och vi har bara haft ett inbrott , det var mitt inne i Madrid 1989 i vår personbil. Vi har åkt husbil sedan -92 och aldrig utsatts för något störande.

Det finns mycket information om Spanien på Nätet, här några länkar. Om man vill till Madrid så finns det en billig camping som ligger bara några hundra meter från en tunnelbanestation. Camping Osuna heter den och ligger i norra delen av stan.
Lat: 40,45413 Long:-3,60314 AVENIDA DE LOGRONO
http://www.campinguia.com/camping.asp?id=2288#
Toledo är Spaniens första huvudstad, mycket intressant att traska runt i, fin camping i utkanten av stan. Gångavstånd. Om ni åker vidare söderut rekommenderas Cordoba, Sevilla, Ronda, Cadiz, Fin camping i Huelva. Gibraltar Granada etc.
Kolla även de här:
http://www.andalusia-web.com/index.htm
http://www.andalucia.org/modulos.php?modulo=Index Här kan du ladda ned till gps-en

Cordoba är en mycket intressant stad. Ta in på municipal camping El-Brilliante (ligger centralt) och ta sedan bussen utanför entre'n in till centrum.
http://www.vayacamping.net/f1z.asp?par2=140&lang=es

Senast redigerad av en moderator:
Toppen