• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hej alla motor experter ej husbils reliterad

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Jag måste fråga Er som kan detta om motorer jag börjar med frågan har klippt gräsmattan vid sommarhuset i kväll efter 40 min stannade klipparen tankade fast inte tanken inte var riktigt tom och märkte att jag hade lagt 2 % oljeblandningbränsle i 4 takt gräsklipparen kan detta vara orsaken att klipparen stannade? jag får inte i gång den, klipparen tänder och "halv startar" men orkar inte gå.
Historia: I går skulle jag sjösätta yngsta dotters båt som tur var prokörde jag hemma före och såg att förgasaren läckte(troligen membramet har beställt i dag) i morse när yngsta dotter for med skotern till skolan så stannade skoter (har fört den till en "fixare") Färden till sommar stugan med husbilen gick bra men är lite rädd för hemfärden om denna otur fortsätter :)
Ha de paffw

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Sv: Hej alla motor experter ej husbils reliterad

Kolla stiftet. Troligen sotat igen pga oljeblandningen.
Töm ur gamla bensinen och fyll på ren.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Hej alla motor experter ej husbils reliterad

Den "nya bensinen" mager och delvis spritblandad är mer aggressiv mot gummidelar i motorerna. Ny gäller det att köra slut på bensinen om manicken skall stå längre än en månad. I mitt fall var det menbramet i förgasaren som var uppfrätt. Jag har upptäckt detta fenomen några gånger värst var det när jag köpte Aspen miljöbränsle till klipparen.
Detta bränsle sabbade membranet.

Senast ändrad:
Toppen