• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hej Alla HBK:are

F

F.d. 8737

Guest
Ville bara presentera mig och säga hej.
Ny medlem och nybliven pappa till "zigenarradhuset" på bilden.
En genomtänkt och ekonomisk historia, som endast drar 2,5liter milen(bensin)i 90 km/tim.:twitcy:
fantastiskt sätt att leva egentligen, man känner sig som ung hippie igen och minnena från liftartiden med guran på ryggen genom Europa, poppar upp:)
Första riktiga turen blir den 21 mars
, då Kajsa och jag ska åka ner till Malmö och hälsa på dottern.
Finns det nåt bra tips från medlemmarna där man kan stå i lugn och ro, med eller utan el?
Kul att vara med er
Thommy

Anders H

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
2360
Medlemskap
2025
Sv: Hej Alla HBK:are

Hej o välkommen.
Släng inte ryggsäcken du behöver den till plånboken med tanke på din nya bil!! :DDet finns ganska gott om ställplatser i Malmöområdet.Om du klickar på Ställplatser Sverige/Skåne/Malmö så finner du ett antal lycka till.
Anders H

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Hej o välkommen.
"En genomtänkt och ekonomisk historia, som endast drar 2,5liter milen(bensin)i 90 km/tim". Tänk på i detta fall att en riktig bil har minst 8 cylindrar. Kostar att ligga på topp men som alla vet så har inte svepningen några fickor.
Lycka till
Hälsningar Bror

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Hej o välkomna.
Kul o trevligt att ni hittade hit.
Här inne på HBK sidan finns massvis att läsa om.
Annars är det bara o ställa en fråga, o vips så har du fått ett svar./susanne:yes:

F

F.d. 15719

Guest

Fast i dagens samhälle kallas väl husbilar för pensionärstermosar - håller lagom värme och bra att ha med sig på utflykter! Precis som inglasade balkonger numera heter pensionärskuvöser!

Och detta forum är så bra att man ibland får svar på frågorna innan man har ställt dom!!

/elisabeth :wink:

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Hej och välkommen till husbilsklubben.se

Hoppas ni kommer att trivas i och med gänget

:) Carina & Gunnar :)

F

F.d. 5817

Guest

Hej o välkommen.
Släng inte ryggsäcken du behöver den till plånboken med tanke på din nya bil!! :DDet finns ganska gott om ställplatser i Malmöområdet.Om du klickar på Ställplatser Sverige/Skåne/Malmö så finner du ett antal lycka till.
Anders H

Just det! Bl.a därför att jag ochså nuligen blev medlem. Efter två gratis övernattningar så är ju årsavgiften betalt. Var finnes dom övernattningsplatserna då? Jo, bland Ställplatser. :)

Försökte hitta ställplatser via ett (mycket bra norsk husbilssida) norskt sida. Men, det var här jag hittade det.... i Norge. Tack medlem Knerten för det. Dit drar jag i morgon. :)

rns.gif

F

F.d. 8737

Guest

Tack snälla ni för glada tillrop gällande bensinåtgången.
En liten passus:
Jag betalar 800 i årsskatt, vilket betyder att jag kan tanka ca 500 liter innan dieselskatten är betald.
Dessutom har "termosen" ( jag gillar det) varit på service för att byta bromsar osv.
Mecken sa att han bytte inget för att bilen är som ny. 2500 mil en 95:a???
Allt är som nytt under?
Ingen nyrost ens?????
Dessutom 5 kw elverk, 3 solpaneler, 4 bodelsbatterier, elpatron vattenburen värme med el eller ebersprächer ja du söte Göte!!!
Eller som jag brukar säga:
Sweet Geet!!!
Big Block 7.3 liters V8:a allt detta är mitt.
Förlåt!
Jag satt och blev lyrisk tillsammans med lite italienskt vin.
En härlig klubb
Thommy

Toppen