• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

hedra nära-kära

T

Teddi

Guest
imorron är en speciell dag,,då tror ja många av oss åker till en kyrkogård för ett besök,,otroligt vackert med alla dessa ljus,,ock tillsammans med så många andra,,med samma känslor,,väldigt stort,,
de har blivit såpass stort att biltrafik stängs av till en del stora kyrkogårdar i bl,annat göteborg,,

själv besöker ja fässbergs kyrkogård i mölndal,,morsan o farsan,,många fler,,ligger där,,
ock kapellen är öppna för lite kaffe,,

efter mörkrets antågande,,med alla dessa ljus,det är stort,,

inte så mycke med husbil att göra:p men vi har ju en otrolig social kompetens i klubben,,så ja tror vi tar detta också:p,,

en bra alla helgons dag önskar teddi,,

H

hianders

Guest
Sv: hedra nära-kära

Ja Teddi, vi skall som ni åka och tända ljus på en grav och lägga dit en krans av granris.
Vi skall också tända ett ljus på vår egen lilla grav i trädgården där Hampus och Hobbe vilar.

fru hianders/Inger

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

För 20 år sedan åkte min livskamrat och jag med en camper ner till Algarve. Då snubblade vi över ett hus här nere som vi inte kunde motstå och har återvänt många gånger sedan dess, men med flyg. Nu finns han inte längre sen några år, men hunden och jag har gjort om resan nu i höst med husbilen. En härlig tur längs Spanska kusten o sen hit. Kul uppleva sydliga nejder gm hundens nos o ögon.

Det blev tradition att varje gång vi kom ner tända ett ljus i lilla kapellet på klippan "Nossa Senhora da Rocha" (vår fru på klippan) som vi ser från balkongen.

Klassiska balk.bilden.JPG

Frukost.JPG

I år får jag glädjen att just på denna dag tända ett ljus för min bortgångne
livskamrat vid "vår" lilla kyrka, tänka tillbaka med glädje på alla fina minnen,
men också se framåt med positiva tankar på framtiden.

Pinkstolpe smalt mot stupet.JPG

(Den här får pusta ut o ta igen sig ett tag nu *ler*)
Köksbalk HB o Bouganv1.JPG

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026

Jag tänker även på de inlägg den senaste tiden där några husbilsvänner berättade om att de både inför planerade husbils resor och på väg hem, förlorade sina livskamrater. Jag hade förmånen att träffa Sven-Erik och hans fru i Peniscola förra vintern. Därför kändes just det särskillt smärtsamt. Detta tillsammans med helgen vi nu har framför oss påminner mig om att vara tacksam för all den tid jag och min fru kan ha tillsamman, Vi firade 43 årig bröllopsdag 1 nov. Jag tänker idag på alla er i Husbilsklubben som i helgen blir särskillt påminda om att livet inte alltid blir som vi tänkt oss men måste försöka fortsätta ändå, kanske med husbilsresor och träffa andra med samma mål, både geografiskt och och att i tanken tillsamman leva vidare mot nya och gamla mål.
Libom
Bo Mårtensson

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026

Jag och Ursula har också besökt kyrkogården idag och satt blommor och ljus på våra tidigare livskamrater.
För Ursula har det gått sexton år och för mig fjorton år.
Kan man hjälpas åt och ställa upp för varandra, så finns det en fortsättning på livet, som kan bli ljus.
Mvh. Krister o. Ursula.

T

Teddi

Guest

en härlig upplevelse,,som vanligt träffa ja gamla åkare från mölndals lbc,,ock lika stort att träffa dessa gamla åkare från 1980,,då levde våra föräldrar,,

minneslunden,,fässbergs kyrkogård,,väldigt vackert,,

Bilagor

• mina bilder 048.jpg
    mina bilder 048.jpg
    3,2 MB · Visningar: 2
Toppen