Postis
HBK in Memoriam
Nu har jag fått känna av den gemenskap och hjälpsamhet det förekommer i vår klubb. Vi skulle följa med HBK 267 till Getterön och de skulle ta vägen förbi Fritsa i ett ärende då inträffade ett kopplingshaveri på postbilen vi blev stående i samhället och HBK 267 uträttade sitt ärende, jag började förbereda ett farväl i väntan på bärgare.
Men icke sa nicke HBK 267 vägrade att läna mig, de lade om sina planer och följde med tillbaka hem (16 mil) och de organiserad att beställa reservdelar till min hemadress till dagen efter. Väl hemma började vi gemensamt att plocka isär postbilen, fram på natten var den delsegern klar.
Bara att invänta morgondahen och nya delar och när de anlänt så var det att skruva i hop i ständiga rengsskurar. Kan inte begripa var denna stora hjälpsamhet kommerifrån men utan klubben hade jag stått på den övergivna bensin tappen ännu.
Men icke sa nicke HBK 267 vägrade att läna mig, de lade om sina planer och följde med tillbaka hem (16 mil) och de organiserad att beställa reservdelar till min hemadress till dagen efter. Väl hemma började vi gemensamt att plocka isär postbilen, fram på natten var den delsegern klar.
Bara att invänta morgondahen och nya delar och när de anlänt så var det att skruva i hop i ständiga rengsskurar. Kan inte begripa var denna stora hjälpsamhet kommerifrån men utan klubben hade jag stått på den övergivna bensin tappen ännu.
När det kom en skur på 19mm inom 20 minuter så var Clas under och plockade upp överblivna delar??
Tack för den varma gemenskap och hjälpsamhet som finns inom klubben.
Tack för den varma gemenskap och hjälpsamhet som finns inom klubben.
Britta och Nisse