• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HBK Vänner

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Tur att medlemslista finns o massvis med vänner i Hbk.
Gustav hittade ett beg trumset idag så han kan bygga ut det han har hemma,problemet var Falkenberg,det tar ju en stund att åka dit o sedan tiden ,När.
Ja då ringde jag till Bengt Uno & Lotta o frågade om de kan hämta det om det blir affär.
Och svaret blev det är klart vi gör.
Tack Bengt Uno & Lotta
Hör av oss ifall det blir affär./susanne o gustav:spinny:

F

F.d. 2692

Guest
Sv: HBK Vänner

Susanne, där fick du en till anledning med vad som är bra med HBK.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ja men denna gång bidde det inget, grejorna var i lite för dåligt skick tyckte jag.
Skinnbyte m.m o transporter kostar ju också en del.
Har nu varit i Hillestorp istället o hämtat ett kpl trumset istället./susanne

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Ingår öronproppar?
Min bror fick ha mormors trumset när han var i tioårsåldern. Efter en vecka flyttade mamma ut trummorna i hönshuset, och där spelade han sen i flera år, tills mormor sålde trummorna...
Hönsen dog, men det var faktiskt innan trummorna kom ut i hönshuset...

Ami

HBK Medlem
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2025

Förr, då vi hade båten så hände det att trummor, det hade vi inga i båten.
Men då jag tog fram gitarren på någon holme tillsammans med ett glatt och något förfriskat gäng så var det alltid någon som inventerade i grytskåpet och kom upp med grytor och vispar. Det gick det åckså. Men jag antar att här skulle det vara finare grejor. Lycka till med trummorna. MVH BOH:music-icon:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Nu blev det ju så att han köpte en bastrumma som var st större än vad han hade innan,
det funkar nog ej så bra men det är hans pengar o lärdom. Så han får sälja detta igen inga stora pengar som tur är.
Idag när jag kollade blocket så ser jag en granne som skall sälja ett med dubbla baskaggar! Perfekt då blir det samma ljud i bägge o vad gör mamma då? Bokar detta. Är det bra, så säljer vi även hans fina Pearl. Som det ser ut nu så har han det stora nere i ett rum i verkstan som de ska ha som replokal och Pearlet i sovrummet o det vi köpte i Hillestorp får gå till ngn nybörjare.Det är ju synd att man inte kan ngt om detta.
På tal om trummor Ragge berättade att han gjorde trummor själv när han var liten av Gäddskinn, förr fick man nog uppfinna mycket själva om man ville ha ngt.
När det gäller gitarr o förstärkare till detta så har jag haft Janne Ekan o fråga och även handlat av Perfekt när man ej kan så mycket. Där kommer det igen: Vad bra att vara med i HBK.
Här får man all möjlig hjälp & inte bara det som är husbilsrelaterat.
Hörselpropp på./susanne:twitcy:

Toppen