• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HBK Firande i Göteborg.

F

F.d. 6238

Guest
Ursprungligen postat av robert
Vi har ju egen restaurang, och Robert jobbar kväll på tisdag så ni som bor i Götet är hjärtligt välkomna till Nära Hem Bar och Kök, gibraltargatan 80, mittemot Fysiken och Mossens bk, inne på Emilsborgs lägenhetsområde, vi reserverar ett bord för 10, så kan ni väl slå en pingla om ni kommer, 0708260386 till Robert, så firar vi tvååringen på framsidan också!
Väl mött, Anette och Robert
Tack till Anette och Robert. Har precis ringt och talat om att Monica o Jag kommer. Vi träffas där kl 19:00.
Och till Jappe så vill jag säga att Stena har Sålt alla sina båtar och kommer att lägga ner verksamheten den 25.
SKOJAR BARA JAPPE. Förslaget var ju bra men om man skulle göra detta så fick man nog planera detta lite bättre.

Hoppas att det blir fler för i skrivande stund är det bara vi som är anmälda.
Så ring nu till Robert!!!!
VAD VÄNTAR NI PÅ?????

MVH Kurt i Monica o Kurt 35

(Detta är en ny tråd ifall att Ni missar att läsa Carinas tråd) / Kurt

Senast redigerad av en moderator:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: HBK Firande i Göteborg.

Jag är nere i Göteborg och arbetar på Tisdag men vet inte ännu om jag har möjlighet att ansluta till resturangen.

Om så skulle vara fallet, hur åker man då från Centralen till Gibraltargatan 80 med Spårvagn?

F

F.d. 6238

Guest

Jag är nere i Göteborg och arbetar på Tisdag men vet inte ännu om jag har möjlighet att ansluta till resturangen.

Om så skulle vara fallet, hur åker man då från Centralen till Gibraltargatan 80 med Spårvagn?
Hej Håkan, skulle vara kul om Du kan komma.
Jo, antagligen Tar du vilken spårvagn som helst till Brunnsparken eller också går Du. Det är bara en hållplats. Sedan tar Du buss nr 19 från BRUNNSPARKEN LÄGE A kl 18:48. Därefter åker Du till Engdahlsgatan Läge B och då är kl 18:59. Då skall du vara VÄLDIGT nära Restaurangen. Men fråga gärna Busschauffören VILKEN hållplats Du skall stiga av.
Lycka Till och Välkommen, / Kurt.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Kurt! Jag tror jag har en bättre lösning på Håkans transportproblem.

Buss 42 eller 52 från Brunnsparken stannar utanför Chalmers studenthem Emilsborg, Gibraltargatan 82. Krogen ligger på Gibraltargatan 80. Göteborg - Google Maps Hållplatsen kallades förr Mossen.

Buss 19 vänder på Pilbågsgatan, en bra bit därifrån.

Ska jag som bor i Stenungsund, behöva tala om hur man tar sig från centrum i Göteborg till Emilsborg?

Mycket upprörd Jappe (hoppas jag inte har fel nu)

Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest

Kurt! Jag tror jag har en bättre lösning på Håkans transportproblem.

Buss 42 eller 52 från Brunnsparken stannar utanför Chalmers studenthem Emilsborg, Gibraltargatan 82, där krogen ligger. Hållplatsen kallades förr Mossen. Buss 19 vänder på Pilbågsgatan, en bra bit därifrån.

Ska jag som bor i Stenungsund, behöva tala om hur man tar sig från centrum i Göteborg till Emilsborg?

Mycket upprörd Jappe (hoppas jag inte har fel nu)
JAPPE nu får la Du kamma DAJ!
Som ---Gammal ---Göteborgare så måste la Du veta bättre än jag. Ja geck in på Västtrafik å kolla läget, de va därför ja skrev svaret vet la du. Men Du kommer la hoppas Vi. Du har ju Husbil, Du kan la lägga i den, eller??
Å sen en annan grej. Gibraltargata lägger ju för f-- , i andra ändan av stan. Ja är aldrig där?? Spåårvaggn, BUUUS, F--, de kan ente ja stava tell.
Ha ha Jappe, nu fick ja en chans igen.
Hälsningar från Din KAMRAT i Göteborg.
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja Kurt, jag funderar på att åka dit och bo i husbilen utanför krogen. I så fall skulle jag kunna hämta upp Håkan på vägen. Jag hittar ju knappt i stan längre. Vi får se!

Jappe

F

F.d. 6238

Guest

BRA JAPPE. Då hoppas vi att NI båda kommer. Vi kommer att vara på Krogen lite innan 19:00. Vi beräknar att vi är där ungefär 18:58. Skulle de dra ut på Tiden så kan la Ni vänta lite, Du vet ja har ingen Klocka!
/ Kurt.

F

F.d. 6238

Guest

JAPPE! Gammal är ÄLDST. Du har rätt som vanligt. Jag tog "inrikesbilen" och kollade och Det stämmer in i minsta detalj.
Buss nr 42 avgår från Brunnsparken kl. 18:44 och är framme vid MOSSEN (hållplatsen heter så) kl. 18:58. Sedan är det bara att korsa gatan och du är framme vid Krogen.

Detta kan vara bra information för andra att veta.
Hls Kurt.
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6238

Guest

Hej Hasse! Nu har inte bara mina Nollor och ettor tagit slut för nu har jag fått Kylskåpskall Sirap i Datorn. Jag försökte att tacka för ditt vänliga inlägg men det ville sig inte så jag tackar på detta sätt istället.
Jo, vi lovar att tänka på Er på Ostkusten när vi skålar för Husbilsklubben punkt se.

Du kommer la ner till Framsidan när det blir Fesketräff här.
Med hopp att alla nollor o ettor är framme i tid så Du hinner å läsa allt, / Kurt.
:twitcy::twitcy:

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: F ör att R ätta till A lla M isstag Som I dag D ag A nförs N ågoledes???

?? Vad anses som en "FRAMSIDA" av ett Mynt??;)

Naturligtvis kommer vi, var det en blir? Fram eller bak vem bryr sig??:wideeyed:

robert

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027

Vad kul att vi blir några stycken! Någon som är bra med det tekniska och kan ta bilder som vi kan lägga upp på hemsidan, kanske på en gång? så att dem i Stockholm får se att vi också firar 2-åringen
ordentligt!
Det löser sig väl, vi syns imorgon!
Anette och Robert

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Eftersom vi inte kan komma så vill vi bara önska er lycka till med firandet!! Hälsa alla kompisar.

Kerstin & Sven-Åke

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Nu syns vi snart på Nära Hem Bar och Kök, Gibraltargatan 80

Jag fick promenadavstånd från hotellet så det blir en promenad Eklandagatan upp och vänster in på Gibraltargatan om jag förstått rätt.

Toppen