• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HBK-dekal

F

F.d. 25023

Guest
Finns det någon i klubben som har fäst dekalen på insidan av framrutan?

Vi skulle gärna göra det, fast jag tror att det blir inte bra, finns väl inget fästämne som blir helt genomskinligt och går att avlägsna efteråt? Att limma den nuvarande dekalen på en skiva och sätta insidan av framrutan tycker jag inte blir snyggt.

Vore jättekul om Webshop'en tog fram en invändig dekal!

hälsning
jyrki.

F

F.d. 29787

Guest
Sv: HBK-dekal

Jag har provat men med dåligt resultat, i solljuet separerade det tvådelade märket och blev helt bågformat och klistret försvann, inget lyckat resultat.

Mvh Rune.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Jag har sett några bilar som haft märket på insidan av framrutan. Men det har varit mera tur än skicklighet att jag över huvud taget har kunnat se det. Det verkar som att glaset tar bor mycket av sebarheten, möjligen beroende på att de kanske inte suttit limmade/laminerade på rutan eller kanske limmade med något som dämpar synbarheten.

P

Pebben o Lena

Guest

Hej!
Jag köpte en plexiglasskiva + 4 st sugkoppar på
Claes Olsson . Borrade hål i vardera hörn för sug-
sugkopparna,och fäste
dekalen på skivan. Tryckte dit skivan med sugkopparna
på insidan av vindrutan på valfri plats. Fungerar
utmärkt tycker jag.
Hälsningar

F

F.d. 55306

Guest

Det är ju bra om det där med sugproppar funkar. Själv köpte jag förra våren fyra små hållare försedda med sugpropp från Caravan Club för att fästa min CC-kylt på vindrutans insida.

Jag får det inte att funka så bra. Sugpropparna sitter ett tag men släpper sedan så att skylten rasar ner och blir liggande på instrumentbrädan. Och det spelar ingen roll hur noggrann jag än är med rengöring av rutan innan. fasttryckning o.s.v.

Detta kom ju inte att handla om vår klubbskylt, men det hamnar väl i alla fall i samma härad! Ha en angenäm fredagskväll, en trevlig nationaldag och en avkopplande veckända! / S-E

F

F.d. 25023

Guest

Tack!

Jag har samma erfarenhet av sugproppar. (Fast jag inte haft de för HBK-skylt). Tror att det beror på solen som värmer dem ordentligt. De är på plats en tid och ramlar sedan.

jyrki

Kjell Anders

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025

Allå!

Är Du rädd för att få dekalen stulen av någon som vill sälja den på Blocket, ha ha ha!

Skämtar men vet Du tål det.

Sugproppar fungerar perfekt om Du tar lite dubbelhäftande tejp i centrum av sugpropparna och trycker åt ordentligt.

Ha de å hälsa Anita! B&K

F

F.d. 25023

Guest

Tack Kjell,

De har nog ökat mycket i värde på sistone...

Nej, tänkte bara att jag vill ha dekalen lägre än karossen ovanför vindrutan. Kanske limmar jag den fast på glaset utanpå, fast får man göra så- på vindrutan?

Får nog fästa den nya på det stället vi hade den förra, under vindrutan vänster fram...

Hoppas vi syns, hälsa Britt!

jyrki

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8987

Guest

Hej!
Det finns transparent laminat som är självhäftande på ena sidan till en vanlig lamineringsmaskin.
Hör med någon som säljer kontorsmtrl, eller ett tryckeri etc.
Mvh Torbjörn

Toppen