• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HBK-app

F

F.d. 53149

Guest
Idag, när regnet bara öser ner och det endast är
några grader varmt, sitter jag framför datorn och
funderar på alla nyttiga och framförallt onyttiga
lösningar på alla problem som vi har här i världen.

Och i mitt funderandet slog mig en tanke:
Varför finns ingen hbk-app att ladda ner till iPad?
Det vore väl skönt att bara trycka på den, då jag vill
in och läsa lite. Nu måste jag in i webbläsaren först
och jobba vidare.

Är det en bra tanke med en speciell HBK-app likt
Ansiktsboken, Swedbank, Campingguiden, ATG,
Svenska Spel m.m. m.m.?

/Mariarne

Rosberg

HBK Medlem
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
8005
Medlemskap
2025
Sv: HBK-app

Vad skulle appen tillföra för värde? Tycker att det fungerar mycket bra som det är i dag, tittar varje dag via min iPad. Skapa bokmärke på hemskärmen när du är på HBK sidan så har du en app:twitcy:

F

F.d. 53149

Guest

Nähä, då funkade inte den idén heller!
/Mariarne

...fast värdet blir ju att HBK har en egen app!:)

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025

Du kan ju alltid spara en snabblänk på "skrivbrodet" (funktionen "lägg till på hemskärmen") så kommer du in direkt, blir nästan som en app i alla fall även om safari startar så behöver du inte klicka dig vidare

F

F.d. 18017

Guest

Jag tror inte att en app skulle ge något stort mervärde. Det enda jag vet som en app kan gära och som det sägs att man inte kan lösa i en websida är att fråga din enhet om sin gps position.
Däremot tror jag många skulle ha nytta av en nedstrippad webversion ungefär som tidningarnas mobilsidor.
Där man skippade alla extra funktioner och infolister runt omkring grundforumet och gjorde länkarna till olästa inlägg i trådar och lite sådant stora så man kan klicka på dem med fingret utan att köra fingret i pennvässaren.

F

F.d. 25431

Guest

Vore helt underbart att komma åt alla ställplatser via en app!

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Idag, när regnet bara öser ner och det endast är
några grader varmt, sitter jag framför datorn och
funderar på alla nyttiga och framförallt onyttiga
lösningar på alla problem som vi har här i världen.

Och i mitt funderandet slog mig en tanke:
Varför finns ingen hbk-app att ladda ner till iPad?
Det vore väl skönt att bara trycka på den, då jag vill
in och läsa lite. Nu måste jag in i webbläsaren först
och jobba vidare.

Är det en bra tanke med en speciell HBK-app likt
Ansiktsboken, Swedbank, Campingguiden, ATG,
Svenska Spel m.m. m.m.?

/Mariarne

Jag tycker Marianne har en poäng. En App till forumet skulle vara bra. Kanske med de förändringar som Tummen föreslog Appen:"HBK forum light"

F

F.d. 18017

Guest

Tapatalk Forum App - Empowering Forum Junkies on-the-go är en app som teoretiskt skulle kunna visa HBK som en app.
MEN enligt en del olika forum som diskuterat denna app så verkar den kräva att webadmin installerar ett tillägg för att det ska fungera + att man måste ha rätt version av forumprogramvaran. Jag vet att webgruppen sliter med att konvertera till nyare version och jag tror (men är inte säker) att detta inte kommer funka förens den konverteringen är gjord.

F

F.d. 53149

Guest

Oj, vad jag ställde till det!

Men ändå...det skulle va kul med en så´n
HBK-app. Man skulle t.ex. legitimera
sig vid olika evenemang e.dyl.
Dessutom, varför skaffar alla andra, med mer
eller mycket mindre anledningar, till att
skaffa egen app?
Varför har Svenska Spel egen app - du kan ju
nå dem via Safari. Vädret kan du ju också
gå via Safari m.m.

Snart är det 1a maj och då får jag väl demonstrera
för förträffligheten med denna lilla ev. app!

/Mariarne

F

F.d. 18017

Guest

Sanningen är nog ofta att alla har en app bara för alla andra har en app inte så värst mycket att alla behöver en app.
OM HBK ska utveckla en egen app så skulle det betyda att varje strukturändring på forumet måste göras 3gånger.
Som programmerare är det en mardröm att behöva underhålla.

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025

Det är lugnt... bara att ladda ner Android SDK och börja koda lite. Fritt fram för den som känner sig hugad :)

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025

Om en iPad är så dålig att det inte går bra att kolla vanliga webbsidor i den tänker iallafall inte jag köpa någon ;-)

Jag tycker det räcker med webbsidan. Skall det vara app för iPad skall det naturligtvis vara en för Android också, och sedan för Windows-paddorna när nu dom kommer. Plus några till, kanske. Och det blir så komplext att administrera att det inte alls motsvarar det eventuella mervärdet.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om en iPad är så dålig att det inte går bra att kolla vanliga webbsidor i den tänker iallafall inte jag köpa någon ;-)

Webbsidor visas bättre på en iPad än på en vanlig laptop tack vare snabbheten och skärmens skärpa (även iPad2).

Möjligtvis kunde en app göras för att passa en smart telefon med mindre skärm. Det finns dock webbläsare som anpassar hemsidan för mindre skärmar (tex Opera).

I

Ixeofors

Guest

Jag tycker också det hade varit bra med en app, t ex så kanske sökfunktionen skulle fungera bättre då, som det är nu så fungerar det dåligt på mobila enheter. Sökrutan stängs ner när man börjar skriva, mycket irriterande.

Jag ser det som en möjlighet att integrera mera funktioner med t ex Google maps och liknande, kanske se inloggade medlemmar på en karta genom gps-funktionen i de mobila enheterna.
Det brukar även gå snabbare att använda appar istället för att ladda upp hela hemsidor, man har kanske inte alltid en kanon uppkoppling på sin mobila enhet ute i skog och mark.

Tyvärr har inte jag kunskapen att utveckla en app, men detta är mina tankar kring detta.

/ixeofors

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag tycker också det hade varit bra med en app, t ex så kanske sökfunktionen skulle fungera bättre då, som det är nu så fungerar det dåligt på mobila enheter. Sökrutan stängs ner när man börjar skriva, mycket irriterande. /ixeofors

Sökfunktionen på Android fungerar bättre med Opera som webbläsare!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Opera mobil optimaliserer i forhold til hastigheten på din enhet, all trafikk går via en proxy hos Opera som omkoder overføringen ut til den mobile enheten slik at det skal gå raskest mulig og med minst mulig overføring uten at brukeren ser noe galt.

Toppen