• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK 1000 den 1 oktober 2007

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026
HBK 1000 den 1 oktober 2007

1000 medlemmar på 10 månader!

När 20 medlemmar träffades den 25 november 2006 och bildade klubben, hade vi nog ingen aning om det otroliga intresset. Vi hörde något om att vi kanske skulle kunna få en medlem per dag, d.v.s. 365 på ett år. Att klubben skulle vara rent internetbaserad, var självklart då det är det enklaste sättet att ha kontakt med medlemmarna och ger den bästa tillgängligheten för ett forum.

Webgruppen har gjort hemsidan till den mest attraktiva mötesplatsen för husbilsgemenskap. Här har man möjlighet att diskutera det mesta, utbyta tips och råd och även få en chans att möta klubbmedlemmar efter vägen, samt att anmäla träffar.

Många träffar har det redan blivit. Efter bara 5 månader hölls en träff i Älghult som samlade 44 bilar, över 80 personer! Många har fått möjlighet att lära känna varandra och har säkert fått vänner för livet, tack vare Husbilsklubben.se.

När vi i april gjorde budgeten för året, så hade vi faktiskt ingen aning om att klubben skulle utvecklas som den nu gjort. Den 4 april 2007 hade vi 335 medlemmar, så när vi uppskattade att vi vid årets slut skulle vara 700 medlemmar kändes det som ganska rimligt. Idag den 2 oktober är vi 1014 medlemmar och vi bara ökar och ökar. Om du känner att du kan hjälpa till med något, hör av dig till valberedningen. Alla resurser, stora som små, kan säkert komma till nytta.

Vi vill passa på att tacka web/admin för det fantastiska jobb ni utför! Samtidigt vill vi tacka alla er medlemmar som gör denna klubb och hemsida möjlig – utan medlemmar, ingen klubb!

Styrelsen
Carina, Leif, Gert, Lisa, Krister, Kurt

H

hianders

Guest
Sv: HBK 1000 den 1 oktober 2007

Helt fantastiska är ni i styrelsen och web-redaktionen samt också alla vi medlemmar! Utan medlemmar ingen klubb. Keep up the good work! Jag tror säkert att det finns många som kommer att skynda till och bidra med sina kunskaper. Tala bara om vad ni vill ha.
Såå trevligt att läsa inläggen varje dag - lätt att bli fast vid datorn :)));)

Vi har deltagit i ett par träffar och man är lika glad varje gång man åker hem. Ett speciellt tack till Carina & Gunnar som vi haft förmånen att få träffa några gånger. Fint välkomnande vid första träffen, surströmming i Tungelsta!

HBK 145 Inger & Hasse

F

F.d. 3738

Guest

hej , vi fick ett "tipps" om klubben, läste "början på dess väg". Jag tänkte att när det blir 50 - 100 medl. så går vi med.! Sagt och gjort ! ( missbedömde att flera var intresserade--- så vi blev nr 41. )

och nu -- över 1000 , före årets slut, storartat ! Bra webbsida ! tack alla !
Ingbert

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Hej!

Jag tycker allt på hemsidan är jättebra och detta passar mig alldeles perfekt.

Forumet är toppen och alla ska ha tack för att det fungerar så bra.

Nu när vi nått 1000-vallen och sätter nya mål mot - ska vi säga 1200 medlemmar innan året är slut???

Hälsn Dan P, alias "Krabban"
:D

H

hianders

Guest

Minst 1500 tycker jag. Om det går att hantera smidigt. Trevlig helg alla HBKare.
HBK 145 Inger

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Jag hittade hit via ett tips på ett annat forum som mera vänder sig till de som saknar motor i sin rullande bostad. Nappade direkt efter att jag läst några inlägg i ett par trådar. Snygg lay out och bra upplägg på de olika forumen samt den avslappnade stämningen bidrog. Under den gångna tiden som medlem här har jag snappat upp mycken nyttig kunskap och fått många tips. När jag har frågat om erfarenheter av en viss bilmodell har jag fått personliga svar från medlemmar som varit till stor hjälp vid vårt val av ny husbil. Jag hoppas att jag någon gång skall kunna återgälda detta till andra som skall byta husbil i framtiden. Det är roligt om man kan vara behjälplig någon gång emellanåt.

Ibland kan det tyckas vara ett självändamål att få klubben att växa men jag ser det snarare som att en klubb med ett smalt intresseområde med tillräckligt många medlemmar kan bli en remissinstans vid nya förslag och idéer från våra myndigheter inom detta område. Att betala medlemsavgift ser jag som en självklarhet eftersom detta ger mer "tyngd" åt klubben.

Dessutom ger det ekonomisk möjlighet till bättre datorkraft och programvara som vi tydligt ser här. Det är enkelt att ladda upp bilder eller andra dokument utan att behöva förlita sig på externa uppladdningssiter som dessutom ofta bara tar emot bilder i de vanligaste filformaten men inga textdokument eller pdf-filer. Denna möjlighet här är ett stort plus. Vi slipper reklam mellan inläggen nu och förhoppningsvis i all framtid. Vidare har vi ett gäng dataknuttar som är lyhörda för nya idéer och inte är sena att ändra eller komplettera där så är möjligt. En stor skopa beröm till dem!

Toppen