• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hb som flytt bil

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Ja idag har jag hjälpt sonen med att flytta till Kalmar, Funderade länge hur man skulle få in han möbler i husbilen, Ville åka bekämt & ifall det skulle bli jobbet att orka hem så är sovrummet med. Det gick utmärkt. Garaget fullt sängarna, toan, sittgruppen & lite på golvet. Men det gick bättre än väntat. Start från Rönninge 09.30 Hemma 18.30.
Tött.
Mvh
Skoogis.

Bilagor

• Full Hb 008.JPG
    Full Hb 008.JPG
    621,8 KB · Visningar: 6
  • Full Hb 006.JPG
    Full Hb 006.JPG
    654,8 KB · Visningar: 0
  • Full Hb 001.JPG
    Full Hb 001.JPG
    785,5 KB · Visningar: 0
  • Full Hb 005.JPG
    Full Hb 005.JPG
    637,6 KB · Visningar: 2

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Hb som flytt bil

Ja idag har jag hjälpt sonen med att flytta till Kalmar, Funderade länge hur man skulle få in han möbler i husbilen, Ville åka bekämt & ifall det skulle bli jobbet att orka hem så är sovrummet med. Det gick utmärkt. Garaget fullt sängarna, toan, sittgruppen & lite på golvet. Men det gick bättre än väntat. Start från Rönninge 09.30 Hemma 18.30.
Tött.
Mvh
Skoogis.
Ja vad gör man inte för barnen men var det överlast?
vänligen 2179:spinny:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har siden midtsommer ryddet i en leilighet utenfor Oslo og endel saker er tatt med hjem til Dalsland - totalt kjørt over 500 mil på denne jobben, ofte med fullt lasterom på vår Flair - oftest uten overlast, lastvikt i følge papirene 1200 kg - reellt omlag 800 etter at allt ekstrautstyr er montert. Største overlast 50 kg med fulle tanker.

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Överlast, möjlitvis, men möbler av tunn spånskiva, Ja vad gör man för sina barn.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

I slutet av juli hjälpte jag vår dotter med flytt från studentrum till en lägenhet. Körde upp med husbilen lastad med 32 bananlådor med porslin, husberåd, kläder, böcker osv. Ca 110 kg överlast.

Väl uppe i Göteborg, efter att ha tömt av alla lådor, så blev det en vända med möbler. Funkade kanska bra faktiskt tack vare garaget som blivit av med sin hundkojeinredning.

F

F.d. 52945

Guest

Idag fick även vår h-bil aggera som lastbil, hämtade köksmöbler till sonen och hans flickvän som de köpt på blocket av ett par som bor i Ekeby.
Så nästa vecka bär det upp till Varberg med dessa möbler i h-bilen, skall bli intressant och kolla Varbergs ställplatser samtidigt...några förslag??

Mvh
Pilot

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

Ja vi har ochså kört lite flyttkartonger, det blev våran premiärtur i nya bilen , vi har 200 kg mer i lastvikt nu , men det blev någon kartong kvar det tar vi nästa gång :dog::dog::dog:

Toppen