• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HB-inbrott igen!

F

F.d. 58689

Guest
Igår tänkte jag faktiskt tanken "konstigt att man inget hört om inbrott i husbilar i år" och undrade lite över orsaken.

Idag står det om inbrott i Kungälv.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Det kan ju bero på att det inte är så många hyreshusbilar från syd och väst "på rull" i Sverige denna sommar, och det är dessa kategorier som brukar vara värst drabbade.

(Avser främst tyskar och holländare som avverkat den första dagsetappen efter färjeöverfarten till Sverige, resp. norrmän på väg mot södern och värmen – alla med välfylld semesterkassa.)

Pålle
 
F

F.d. 58689

Guest
Så är det nog. Läser om det i en annan tidning, om bl a bostadsinbrott.

Nu kan inbrottsligorna vara på gång igen
Den gränsöverskridande brottsligheten har överlag under sommaren legat på en låg nivå som en följd av corona. Men nu varnar polisen för en ny våg av internationella ligor i takt med att gränserna mot Sverige öppnat upp.
Senaste två veckorna har vi märkt att bostadsinbrotten ökat, säger Monica Lindberg på polisen i Fyrbodal.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej ! uppgifter om inbrott på ställplatsen vid bohus fästning är tveksam och ifrågasättande ? då jag bor i området kan jag med säkerhet säga att platsen för där ställplatsen en gång låg är stängd och har varit så hela året ! det som återstår är inne på campingen vid älven eller parkering på motsatta sidan !
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Så är det nog. Läser om det i en annan tidning, om bl a bostadsinbrott.

Nu kan inbrottsligorna vara på gång igen
Den gränsöverskridande brottsligheten har överlag under sommaren legat på en låg nivå som en följd av corona. Men nu varnar polisen för en ny våg av internationella ligor i takt med att gränserna mot Sverige öppnat upp.
Senaste två veckorna har vi märkt att bostadsinbrotten ökat, säger Monica Lindberg på polisen i Fyrbodal.

”gränserna mot Sverige öppnat upp” ???
Konstigt, våra gränser har väl alltid varit vidöppna och utan kontroll?

 
Toppen