• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HB försäkringen

F

F.d. 25057

Guest
Jag tog HBK försäkring i år , när jag fick försäkringsbevis och inbet.kort så såg jag dom skrivit försäkringen på mej, och det var fel för bilen står registrerad på min fru ,jag påtalade det då för Folksam att försäkringen ska stå på min fru, då blev det ca 1200kr dyrare , min fru och jag är födda samma år ,har haft körkort lika länge , och hon har mer skadefri år än mej, konstigt. Nu ordnade det sej ,jag fick "mitt" pris

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: HB försäkringen

Det var vel HBK rabatten som ble fjernet - Folksam kollar mot medlemsregisteret og såg vel ikke at hun sto som partner :D

F

F.d. 25057

Guest

Nej så var det inte , dom hade inget svar att ge mej varför det blev så här.

T

tompaline

Guest

Hej Guy .. Har själv lagt till den sk. medlemsförsäkringen frågade efter en folder över vad den innebär men Folksam hänvisade till hemsida då man inte har någon folder att sända ut. Vet du vad den innefattar I sin helhet??? Tommy:)

F

F.d. 52920

Guest

Folksam lovade mig ett pris på vår nya bil på 6920kr , inräknat
HBK-rabatt ,hemförsäkring och ytterligare en fordonsförsäkring.
Försäkringsbrevet kom hem och allt stämde.
Sedan kom det ytterligare ett identiskt försäkringsbrev.
Efter ytterligare en vecka kom nästa försäkringsbrev , då på en summa av 9500kr.
Jag ringer upp dom och får svar att dom missat hemförsäkringsrabatten på 980kr.
Men skillnaden är enorm från mitt 1:a pris , men säger att det beror på att man gjort fel och den gamla avtalstiden (tidigare bilen) fick fortlöpa på nya försäkringen.
Skall jag verkligen betala mer p.g.a att dom gjort fel?
Jag ville prata med personens chef hos folksam och väntar fortfarande på kontaktuppgifter till denna.
Aldrig har jag känt en sån förnedring från ett försäkringsbolag :mad:

Toppen