• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hastighetsbegränsning??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Helena&Rolf

HBK Medlem
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2025
Först säger säljaren att: Personbil klass II får framföras enligt gällande skyltar här hemma i Sverige, oavsett vikt.
Därefter läser jag nu att Husbil över 3500 kg gäller 80 på "vanliga landsvägar" och 90 på motortrafikled med 2 filer och motorväg.
Vad gäller??
Rolf

F

F.d. 55528

Guest
Sv: Hastighetsbegränsning??

Inga speciella hastighetsbestämmelser för PBII i Sverige oavsett vikt. Skyltad hastighet gäller.

Däremot så finns det begränsningar i de flesta andra länder om den väger över 3,5 ton

/ TommyQ

Oops... ser att nu att matse var snabbare med svaret...

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Tung PB2
Hastigheter gäller som personbil här hemma och som tungt fordon utomlands. Utom Tyskland där det är 100km/h

J

Jarn

Guest
Senast redigerad av en moderator:

matse

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2025

Inga speciella hastighetsbestämmelser för PBII i Sverige oavsett vikt. Skyltad hastighet gäller.

Däremot så finns det begränsningar i de flesta andra länder om den väger över 3,5 ton

/ TommyQ

Oops... ser att nu att matse var snabbare med svaret...

Bara 2 minuter.....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen