• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Harley Davidson älskare?

F

F.d. 25189

Guest
Sv: Harley Davidson älskare?

Japp Nisse den är häftig ! Har träffat han som har den han bor i nordingrå och renoverar veteranbilar ! Han använder den till att köra skräp till soptippen bla :spinny:

F

F.d. 25098

Guest

av alla ljud som finns omkring oss så måste hundar som skäller i tid o otid vara det värsta.allra värst är det när dom skäller en tidig morrgon på campingplatser och till slut så är väll inte ljudet som stör utan det är när någon använder ljudet för att djävlas som det blir till en plåga.Även det mest harmoniska ljud kan då bli till en plåga

Hunden kanske skäller just för att (old knutters) eller Hels angels "wana bees" kör förbi med felinställd tändning och utan ljudämpare.

Tänk på det.

F

F.d. 3088

Guest

Jag vet inte vilka böjelser du har men jag får då ståpäls av ovanstående om det är ljudet från en Harley du menar, perverst eller inte? upp till var och en att avgöra.....

Hej. Det är inte motorintresset eller någon speciell cykel jag syftar på utan ett fordon utan någon ljuddämpning över huvudtaget. Varje gång det tänder i cylindern, cylindrarna uppkommer ett vasst ljud exakt som från en gevärspatron eller dylikt, ger han då full gas oxå blir det ju totalt outhärdigt. Sedan gnällig gubbe tror jag vi kan utesluta för även jag har ett stort motorintresse gillar även dunket från Harley :D

Gurra

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Och jag som haft 2st 500cc tvåtaktare 70 talare det kan ma kalla ljud.
Kunde inte starta dessa tidigt på morgonen för då hoppade de högt i sina bingar.
Då är HD ljudet klart goare./SS

pannor

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024

Hunden kanske skäller just för att (old knutters) eller Hels angels "wana bees" kör förbi med felinställd tändning och utan ljudämpare.

Tänk på det.
För står inte vad Hells angels"wane bees"har med saken å göra.Tror du har totalt fel uppfattning,det finns inom alla kategorier av hojåkare som väsnas på olika sätt.Jag själv är en av dom som kör med uppena spjäll.Kan tillläggas att den uppfyller kraven på buller provet på SB.Men därimot så finns det hundar som skäller så fort man uppnar dörr till HB,som tur är så är dom få.Men som sakt va det var ju inte hundar det gällde utan bara min personliga åsikt om störande ljud

F

F.d. 25098

Guest

Men som sakt va det var ju inte hundar det gällde utan bara min personliga åsikt om störande ljud

Läser du inte dina egna inlägg. Det var ju just hundar och naturligtvis deras ägare som du behagade hoppa på. Nog finns oväsen hos alla kategorier av knuttar, men om du är ute efter risbrännarna så har de verkligen hamnat i minoritet i takt med försäkrings premierna.

Det mest patetiska jag sett var en stånkare som kom körandes in på fiket med öppna blås, tar av sej hjälmen och "plockar ut sina öronproppar"!!!!!!

Han orkade naturligtvis inte höra på skiten själv, men vi andra skall leva med det.

pannor

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024

Fuzzy 3,0;

Ägarna till hundarna har jag alldrig hört skälla,mer änn på sina hundar.Och som jag skrev så beskyller jag inte någon särskild grupp utan marodörer finns innom alla slaggs knuttar

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

När ljudet är viktigare än känslan av att hantera maskinen på en kurvig asfaltsväg med öppna kurvor, då tycker jag man kanske ska göra nåt annat!

Toppen