• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har vår ”tråd” påverkat politikerna i Ängelholm?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
FFC6520E-1CCA-4C2F-9031-71C119FA267F.jpeg

Har följt tråden Hjälp av Ängelholmare

... och idag läser jag ett pressmeddelande från Ängelholms Kommun,

Nya husbilsplatser klara inför sommaren​

På sommaren vill många uppleva friheten med husbilssemester. För att möta husbilsbesökarnas behov har ett antal förändringar gjorts på kommunens ställplatser. Dessutom finns nya korttidsplatser i centrum och en ny ställplats vid Helsingborgsvägen.

– Ängelholms kommun fortsätter utveckla ställplatser och parkeringar för husbilar. Inför årets säsong har vi fått många önskemål om korttidsparkering för att enklare kunna besöka Ängelholms centrum med husbil. Vi är glada att kunna tillmötesgå detta och möjliggöra att fler kan besöka våra butiker och vår fina stadskärna, säger Robin Holmberg (M), kommunstyrelsens ordförande.

Nytt för i år är nya korttidsparkeringar i centrum, en ny ställplats i anslutning till Helsingborgsvägen samt fler avgiftsfria parkeringstimmar på våra nuvarande ställplatser. Utöver det pågår arbetet för att skapa ytterligare ställplatser med god service på fler platser i kommunen.


Förstår att kommunen tagit till sig medborgarförslaget, genom att nu erbjuda flera ställplatser och 3 timmars gratis parkering för husbilarna, på 4 av ställplatserna.

Grattis till Bert och Eva HBK 821 som tog intiativet och alla ni andra som skrev under.


Vi besökare tackar er för insatsen, som gör Ängelholm ännu attraktivare för oss att besöka.


Tommy
 

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
294
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024

Ovanstående länk är vad som gäller för husbilar I Ängelholm 2021.
Tyvärr saknas service på platserna men kan ev. köpas på campingen i Råbocka(1-3km, småbåtshamnen i Skälderviken (3-4km, eller Vejbystrand (13km).
Ha bra sommar!
Mvh
Stig
Måste vi alltid ha all service med oss . Vi har toa ,dusch vatten och sopkärl vad mer skall finnas i husbilen.
Om inte det är ok föreslår jag inköp av en sommarstuga i en tätort.
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Måste vi alltid ha all service med oss . Vi har toa ,dusch vatten och sopkärl vad mer skall finnas i husbilen.
Om inte det är ok föreslår jag inköp av en sommarstuga i en tätort.
Ja, de e konstigt (som min syn på det är, men självklart kan det skilja sig) men jag går ju hellre på mitt egna dass i bilen än offentlig på rastplatser, ställplatser mm.
Skulle vart kul o se hur folk gjorde om det fanns spis o kyl på ställplatser.
Men bara var o en e nöjda med sin lösning är det väl bra.
 

geso

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Laholm
HBK-Nr
27683
Medlemskap
2024
Visa bilaga 211185

Har följt tråden Hjälp av Ängelholmare

... och idag läser jag ett pressmeddelande från Ängelholms Kommun,

Nya husbilsplatser klara inför sommaren​

På sommaren vill många uppleva friheten med husbilssemester. För att möta husbilsbesökarnas behov har ett antal förändringar gjorts på kommunens ställplatser. Dessutom finns nya korttidsplatser i centrum och en ny ställplats vid Helsingborgsvägen.

– Ängelholms kommun fortsätter utveckla ställplatser och parkeringar för husbilar. Inför årets säsong har vi fått många önskemål om korttidsparkering för att enklare kunna besöka Ängelholms centrum med husbil. Vi är glada att kunna tillmötesgå detta och möjliggöra att fler kan besöka våra butiker och vår fina stadskärna, säger Robin Holmberg (M), kommunstyrelsens ordförande.

Nytt för i år är nya korttidsparkeringar i centrum, en ny ställplats i anslutning till Helsingborgsvägen samt fler avgiftsfria parkeringstimmar på våra nuvarande ställplatser. Utöver det pågår arbetet för att skapa ytterligare ställplatser med god service på fler platser i kommunen.


Förstår att kommunen tagit till sig medborgarförslaget, genom att nu erbjuda flera ställplatser och 3 timmars gratis parkering för husbilarna, på 4 av ställplatserna.

Grattis till Bert och Eva HBK 821 som tog intiativet och alla ni andra som skrev under.


Vi besökare tackar er för insatsen, som gör Ängelholm ännu attraktivare för oss att besöka.


Tommy
Bra. tyckte Ängelholm var trevligt att besöka innan dom stängde för husbilar till Sibirien. Vi blev i stort sett uteslutna överallt. De kanske förstår att husbilstturismen uteblev.
 
Toppen