• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Har ni samma problem som dem?

F

F.d. 20998

Guest
Sv: Har ni samma problem som dem?

Blir faktiskt lite upprörd när jag läser om det. Om bara viljan finns så nog borde väl bostadsbolaget kunna fixa till en parkering. Nu verkar det som om man ger blanka sjutton i det och väljer den för sig enklaste lösningen. En kompis till mig skaffade en bostadsrätt i Kungälv nyligen och stötte på samma problem. När han pratade med den som var ansvarig för parkeringsplatserna så blev han snorkigt bemött och till och med ifrågasatt om han verkligen behövde en husbil utan istället skulle satsa på en liten miljövänlig bil. Nu skaffade han sig en gammal Saab ifrån 1985, så blev det med den miljövänligheten. Husbilen ställdes av hos en god vän några mil bort, men när den nu ska ställas på om ett tag på så uppstår ju pakeringsproblemet igen. Till saken hör att parkeringsplatserna hos honom är så trånga så att om två stora bilar, exemepelvis Volvo V70, S80 står bredvid varandra så går det knappt att komma ut eller in i någon av dom. Personligen så skulle jag nog blivit såpass stött av ett sådant bemötande att jag skulle skaffa en bostadsinredd van som inte var husbilsregistrerad. Då kommer dom inte åt en men man kan ändå stå där. Barnsligt av mig kanske samtidigt som jag blir så trött på folk som kommer och ska åsikter om sånt som inte rör dom utan bara ställer till med bekymmer för andra. Särskilt husbilar verkar ju hamna i skottlinjen ofta av någon outgrundlig anledning. Oavsett värdet eller årsmodell på denna så sticker det i ögonen på många. Så lösningen är nog att försöka fixa en annan ställplats någonstans i närheten eller kanske byta till mindre husbil, eventuellt en van eller en europeisk skåpbil som är husbilsinredd.

Country

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2025

Visst är det problem att få en parkeringsruta till husbilen när man bor i lägenhet!

Vi har en parkerings ruta till bilen...

Men en plats för husbilen är svårt att få tag i ibland där vi bor
och man vill ju ha husbilen utanför huset.

så man får stå o vänta att någon flyttar sig..lurpassa tills det blir nått ledigt:wideeyed:

Så när vi ska åka ut med husbilen
då brukar vi flytta våran vanliga bil o ställer den
där husbilen stod parkerad.
Då vet vi att vi har en ruta till husbilen när vi kommer tillbaka.;)

Men det är säkert flera som retar sig på hur vi gör
och att man har husbilarna hemma på gatan från våren till hösten.

Men det bryr jag mig inte i..man är sig själv närmast:rolleyes:
gör inte jag det så gör någon annan så..

Nu bor vi i en BRF men det är säkert lika svårt
att få en parkeringsruta för husbil/husvagn i en vanlig hyresrätt .

Country:mh4:

Senast ändrad:
F

F.d. 25134

Guest

Ja, vi har samma problem, hyreslägenhet men husbilen får inte stå där. Vi har dessutom 2 personbilar så det sticker väl i ögonen på grannarna (några av dem). Plats finns, det är en ren principsak!
Ann o Poppe

pannor

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024

Har parkering för personbil och ibland så får bobilen stå där.Dock är parkerings platsen väl liten men den får plats inom markeringarna.Inget gnäll från grannbilar men tror det skulle komma om ja stod parkerad där för jämnan,blir ju ganska trångt mellan bilarna.Så av hänsyn till grannbilarna så står jag där bara enstaka dygn

Toppen