• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har ni och HBK tänkt på detta

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Gräver vi tillsammans med hbk vår egen grav?

Hittar du ett smultronställe så lämnar du ut det här på hbk..... Och med tiden stängs platsen för hb...

Hittar du en billig husbils försäkring så informera du andra här på hbk..... Och snart höjer försäkringsbolaget premien...

Detta är inte menat som kritik till vare sig dig eller hbk. .. Men någonstans måste vi nog börja tänka om om vi vill ha kvar alla våra fina möjligheter. .. .. Om det inte redan är försent.. .

Önskar er alla en härlig sommar med husbilen... Och det är inte fult att tänka på bara sig själv så länge vi följer reglerna där ute...
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Ja, och så skall vi vara sparsamma med tekniska tips och lösningar för då får verkstäderna mindre att göra och måste höja priserna.

Äähh, skojade bara, (tror jag).
:swoon::wideeyed:
Det finns alltid folk som tänker i dom banorna att ställplats priserna skall vara höga för annars överlever inte ägarna då :D
 
Senast ändrad:

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
För egen del är jag medlem i HBK för att kunna ta del av andras tips och erfarenheter samt att själv kunna dela ut något tips som jag tror andra kan ha nytta av. Det är ju det som är vitsen med t ex Husbilsplatser och som finns till för oss medlemmar.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
För egen del är jag medlem i HBK för att kunna ta del av andras tips och erfarenheter samt att själv kunna dela ut något tips som jag tror andra kan ha nytta av. Det är ju det som är vitsen med t ex Husbilsplatser och som finns till för oss medlemmar.
Jag vet inte riktigt vad du menar med husbils platser.... Menar du färdigställda platser för hb?
Det var inte det jag tänkte på när jag skrev smultronställe....
Husbils platser tycker jag är ok att lämna ut... Men dina fina smultronställen tycker jag man skall behålla för sig själv.. ..
Pratade med en kompis idag som bor på Öland.... Han berättade om en kvinna som hade hittat en plats på Öland...Ett riktigt smultronställe.... Hon tyckte också
att andra borde åka dit.... Och la då ut det med alla koordinater....
Efter sommaren Spärrades stället av för hb..... Nu ångrar hon säkert att hon la ut stället, för
nu kan inte ens hon åka dit mer med husbil....
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Jag vet inte riktigt vad du menar med husbils platser.... Menar du färdigställda platser för hb?
Det var inte det jag tänkte på när jag skrev smultronställe....
Husbils platser tycker jag är ok att lämna ut... Men dina fina smultronställen tycker jag man skall behålla för sig själv.. ..
Pratade med en kompis idag som bor på Öland.... Han berättade om en kvinna som hade hittat en plats på Öland...Ett riktigt smultronställe.... Hon tyckte också
att andra borde åka dit.... Och la då ut det med alla koordinater....
Efter sommaren Spärrades stället av för hb..... Nu ångrar hon säkert att hon la ut stället, för
nu kan inte ens hon åka dit mer med husbil....
Logga in på klubbens husbilsplatser så hittar du över 6000 pärlor att tillbringa din husbilstid på.
Mitt smultronställe ligger hemma nere vid sjön, egen badbrygga, grillplats, båt med fiskeutrustning och helt avskilt. Hit får du gärna komma om du hittar. När jag är ute med HBn blir det forumet, Husbilsplatser, FB-sidor, Google mm som avgör slutmålet, gärna någon vacker stad med historia, inte några enskilda platser långt in i skogen där markägaren skall gå och oroa sig.
 

EVTOAK

HBK Medlem
Inlägg
282
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
6271
Medlemskap
2024
Jag vet inte riktigt vad du menar med husbils platser.... Menar du färdigställda platser för hb?
Det var inte det jag tänkte på när jag skrev smultronställe....
Husbils platser tycker jag är ok att lämna ut... Men dina fina smultronställen tycker jag man skall behålla för sig själv.. ..
Pratade med en kompis idag som bor på Öland.... Han berättade om en kvinna som hade hittat en plats på Öland...Ett riktigt smultronställe.... Hon tyckte också
att andra borde åka dit.... Och la då ut det med alla koordinater....
Efter sommaren Spärrades stället av för hb..... Nu ångrar hon säkert att hon la ut stället, för
nu kan inte ens hon åka dit mer med husbil....
Det du skriver ligger det faktiskt lite saniing i som hb livet har expanderat
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det du skriver ligger det faktiskt lite saniing i som hb livet har expanderat
Tyvärr är det nog redan mer eller mindre kört. Med appar som park4night där det obetänksamt läggs ut vartenda besökt frimärke som om
det bara var till kompiskretsen, men i verkligheten hela världen kan se, kommer det snart knappast att finnas något som kan betecknas som smultronställe, antingen blir det ständigt fullt och/eller kommer det upp skyltar eller bom. Vi har själva upplevt det på flera platser.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Hur trångt och belastat det är beror på var i riket man befinner sig och årstid.
Norr om Gävle är det väl knappast trångt.
Maj, augusti, september och oktober vardagar är också lungt.
Det finns alltid nya platser att leta upp det är det som är charmen.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Bara det inte kommer på "min" plats i Österrronfeld/Rendsburg allt annat är försumbart för min del Visa bilaga 209742
Nu när du har berättat om ditt "smultronställe" Zlatko... Så vill jag komma dit och "campa" där... Säkert kommer många fler nu från hbk.. :bye:
Hoppas du är kvar så att vi alla kan träffa dig på ditt smultronställe :rolleyes:;)
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Jag vet inte riktigt vad du menar med husbils platser.... Menar du färdigställda platser för hb?
Det var inte det jag tänkte på när jag skrev smultronställe....
Husbils platser tycker jag är ok att lämna ut... Men dina fina smultronställen tycker jag man skall behålla för sig själv.. ..
Pratade med en kompis idag som bor på Öland.... Han berättade om en kvinna som hade hittat en plats på Öland...Ett riktigt smultronställe.... Hon tyckte också
att andra borde åka dit.... Och la då ut det med alla koordinater....
Efter sommaren Spärrades stället av för hb..... Nu ångrar hon säkert att hon la ut stället, för
nu kan inte ens hon åka dit mer med husbil....
Ja.
Men Förmodligen var hon inte den enda av landets 10 miljoner människor som kände till den platsen.
Vad jag menar är att det ”egna” smultronstället mycket väl kan vara någon annans ”egna” blåbärsställe, hallonställe, jordgubbsställe o vipps e de en rejäl bärpaj o inte ett enskilt smultronställe.
Sen vet jag att inte alla 10 miljoner invånare inte kör husbil, men många rör sig på annat sätt. Så kommer tipset till grannen, barndomsvännen, kollegan mm.
 
Senast ändrad:
Toppen