• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Har ni klätt julgranen än....?

M

Matts Torebring

Guest
Jag vet att det är tidigt att klä granen till 1:a advent. Nu sista veckorna före jul går vi in i nästan 5 skift på jobbet. Vi tyckte det skulle vara skönt att slippa stressa i sista minuten när alla andra är klara. Den första granen i gillestugan är klädd och det återstår att klä en till i vardagsrummet. Hade jag egen skog skulle jag hugga min gran hur vädret än är. I år sa vi att vi köper ”plastgranar” av lite bättre kvalité. I proffskatalogerna på jobbet kostar en sådan runt 3 000:-. Jag hittade en webbsait med två fina granar och bättre pris och granarna levererades från Hamburg. Nu får vi lite julstämning under hela december. Vad det känns skönt att slippa att ligga på magen under granen och vattna varje kväll. Lika bra att passa på att önska er alla en riktigt God Jul!
Ni som bor i husbilen hela året blir det en minityrgran på bordet?
Mvh Matts Torebring

Bilagor

• DSCN2721.JPG
    DSCN2721.JPG
    2,2 MB · Visningar: 6
F

F.d. 7

Guest
Sv: Har ni klätt julgranen än....?

Väntar till dagen före julafton enligt madams traditioner, däremot håller jag med om att det är jobbigt att jobba skift runt jul:)

F

F.d. 18508

Guest

min dam ska ha äkta vara
blir att hämta en stock i skogen

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Dottern blev plötsligt allergisk mot gran, så vi har fått köpa plastgran, även vi.

Det kändes jobbigt första året, men självklart gör man vad som krävs för att hon skall kunna vara med vid julfirandet! Ett år fick hon sitta utomhus det mesta av kvällen, och så kan vi ju inte ha det!

Julgranen kläs alltid sent på kvällen 23. December. Jag säger att alla skall vara med, men sedan bestämmer jag ändå var varenda kula skall hänga. :D

MVH
Karianne

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Här är det också plastgran då vi har flera barn med allergi.
Vår kallas inte julgran utan adventsgran och den kläs till 1:advent. Då samlas alla barnbarnen här och gör julpyssel och klär granen enl. vår familjs traditon sen många år.
När barnen var små och bodde hemma var det 23/12 som gällde.
Trivs med vår tradition då jag jobbar ända in till julafton och stressen med allt annat som ska hinnas med räcker väl.
MVH Gunilla
PS huset fullt på julafton , 5 barn med respektive och 10 barnbarn DS

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Det var alltid tjat om vilken gran vi skulle hugga o det var ju svårt o hitta den perfekta så här kör vi plastgran.
Men jag vill ha en lila;) i år men får väl tänka på de andra i huset./susanne

F

F.d. 55256

Guest

Koll på lämpliga julgranar håller jag under årets vandringar i skogen. Svampplockning, gallring, röjning eller annat bestyr. Lämplig dag veckan före jul "lånar" jag några barnbarn som hjälpredor för att hämta granen. Hämtningen är nästan mer spännande än julklappsutdelningen. Kolla här på glada "julgranstjuvar". Klär granen gör vi dagen före julafton. I år har jag ensidigt bestämt att det ska vara levande ljus i granen som när man liten och fick sitta stilla och titta när ljusen brann.
Ove.G

Bilagor

• DSC00091.jpg
    DSC00091.jpg
    129,2 KB · Visningar: 2
Toppen