• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har någon provat ZTE mc801a? 3/4/5G modem

ljonsson

HBK Intresserad
Inlägg
66
Kommun
Askersund
Som rubriken lyder, har någon praktisk erfarenhet av ZTE mc801a 3/4/5G modem. Är ett högprestanda modem på pappret men hur är dom inbyggda antennerna?
/Lennart
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Som rubriken lyder, har någon praktisk erfarenhet av ZTE mc801a 3/4/5G modem. Är ett högprestanda modem på pappret men hur är dom inbyggda antennerna?
/Lennart
Spanat på samma produkt - men inte slagit till ännu.
Mina föräldrar har ett 4G från dem, och de inbyggda antennerna på deras fuktar hyggligt men inte fantastiskt.
De har lite sämre täckning där de bor, vilket gjort att vi växlat över till extern där.
Nu kan man inte generalisera så, men ZTE är lite av en medelprodukt, och säkert innehållet också :)

MC801 har ingång/utgång för extern också, och då vi redan har en extern antenn på taket - är jag lite sugen på att växla upp till 5G.
Men har inte hundra bestämt mig för om ZTE skall få en chans.
 
Toppen