coe
HBK Medlem
När vi är ute på turer kommer ofta en diskussion upp om när en viss, vacker väg eller bro byggdes eller invigdes. Likaså när resor diskuteras i bekantskapskretsen. Jag tvivlar på att någon av oss haft helt rätt någon gång. Man kan googla och hitta mycket information, men nu har jag för andra gången mailat till Vägverket och föreslagit att viss väghistorik läggs in som egen länk, helst i form av klickbar karta (typ rastplatsinformationen).
Förra gången, för ett par år sedan, fick jag till svar att de tyckte det var en intressant idé, men mer blev det inte.
Nu till ämnesrubriken. För att ge mitt förslag lite tyngd påstod jag frankt att vi är många husbilsåkare som är nyfikna på lite väghistorik där vi far fram.
Men är det verkligen så, eller har jag farit fram med osanning? Får ni liknande funderingar ibland på era resor?
Förra gången, för ett par år sedan, fick jag till svar att de tyckte det var en intressant idé, men mer blev det inte.
Nu till ämnesrubriken. För att ge mitt förslag lite tyngd påstod jag frankt att vi är många husbilsåkare som är nyfikna på lite väghistorik där vi far fram.
Men är det verkligen så, eller har jag farit fram med osanning? Får ni liknande funderingar ibland på era resor?