Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Så du menar att nu är det nåt för fattigpensionärer?Det är politik som avgör om husbilen ska ha någon framtid i Sverige och för närvarande så görs försök med att få bort den med skatter, så om detta får fortsätta så blir husbilen enkom för välbärgade.
Det blir med andra ord snart lättare att få plats på ställplatserna...
Så du menar att nu är det nåt för fattigpensionärer?
Bekymrad för andrahandsvärdet?Nej, en fattigpensionär (utan andra tillgångar) har redan idag inte råd att skaffa husbil och även få låginkomsttagare. Med de senaste pålagorna är det också allt fler medelinkomsttagare som avstår på grund av ekonomiska skäl. Detta har också visat sig i en kraftigt minskad husbilsförsäljning (försäljning och registrering är inte samma sak)
Bekymrad för andrahandsvärdet?
På måndag förmiddag får vi "facit". Då publiceras nyregistreringsstatistiken.
Pålle
Du menar auktions utroparn! Ofta hör man honom säga (för d första för d andra för d tredje ) och sedan händer det inte så mycket mer än att det går utför med Sverige.Statsministern har ju tidigare sagt att vi skall vara en kunskapsnation.
Tillverkning skall ske utomlands. Bara "högskolejobb" är det som räknas.
Helt vansinnigt enl mig. Vi behöver även sk "enkla" jobb!
Ja så kom siffrorna. Januari är en eländig försäljningsmånad för husbilar och inte blev det bättre i år med 46 bilar registrerade, en liten ökning från januari förra året dådet registrerades 43 nya bilar.På måndag förmiddag får vi "facit". Då publiceras nyregistreringsstatistiken.
Pålle
Ett husvagnsekipage är ju betydligt bättre på att hålla ner hastigheterna på våra landsvägar => mindre CO2!vad har miljön i sådant fall vunnit?
Att dom står längre tid parkerade kan nog påverka mIljön positivt, men dom som åker ofta med sina husvagnar verkar tro att 100 tempo gäller för husvagnar i Sverige. Detta är inte någon fakta undersökning på utan mer egen erfarenhet. Om detta ger någon miljövinst kan jag inte se, kör man sedan bensin bil blir det väl ändå mer CO 2 utsläpp. Hybridbil = batteri och bensinEtt husvagnsekipage är ju betydligt bättre på att hålla ner hastigheterna på våra landsvägar => mindre CO2!
Ingvar
Att dom står längre tid parkerade kan nog påverka mIljön positivt, men dom som åker ofta med sina husvagnar verkar tro att 100 tempo gäller för husvagnar i Sverige. Detta är inte någon fakta undersökning på utan mer egen erfarenhet. Om detta ger någon miljövinst kan jag inte se, kör man sedan bensin bil blir det väl ändå mer CO 2 utsläpp.