• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hannibal är installad.

Hannibal

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030
Idag stalla jag in Hannibal hos ena dottern, i ett nybygge på deras gård.

Först var det detta med höjden i porten, 3.10. Har ju satt en TV-antenn i höst på henne. Kontrollmätte, ok 5cm till godo om man släpper trycket på luftfjädringen bak.

Körde dit och skulle BARA köra upp till öppningen in i "ladan". Fuktigt och en pytte liten lutning innan man kunde köra in. Gräs sått på lera, skit.

Framhjulsdrift,ja det slira efter 2m in på deras tomt.

Problemlösning fick vi ta steg för steg!

Mina slirmattor och plankor å dessa fantastiska Norska Bobbysocks, nej jag menar Auto Sock, hjälpte föga.
Även om jag såg ett klipp på TUBEN, innan jag köpte dessa hur bra de skulle vara!????

Lyckades med att hamna i "Lägervall" och blockerade vägen för övriga trafikanter, de var inte så glada kan man säga.

Höll på en timma innan det löste sig med nivåkilarna, som jag backade upp på och fick lite överskottsfart till att komma på fast mark.

Deras gräsliga matta får göras om till våren, för mina pengar.

Ja men nu står hon under tak och gottar sig med ström till värmen(5gr) och laddning av batterier.:)

Stephan

Toppen