• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Handsfree?

F

F.d. 16233

Guest
Jag har själv en Iphone 4 och frugan har en Ericsson Xperia
Vi behöver ha en handsfree i husbilen, gärna en som man kan flytta till den vanliga bilen.

Det är ju alltid problem när det ringer i fickan:oops:

Har ni några erfarenheter av vad som fungerar och hörs bra.

Jag har sett att ex belkin har en som man sätter i solskyddet (som ska fungera till både Iphone och xperia).
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Handsfree?

Du har ju även Parrot : Parrot - Hands free systems

Denna har grannen och den fungerar utmärkt eftersom den har ju blåtand så den funkar ju till era båda telefoner = inga direkta kabel installationer .

Man hör inte ens att han kör bil när man pratar med honom .
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Handsfree?

Ser dyr ut men intressant:wub:. Hur ska jag kunna få in detta i min prylbuget. :D
 
F

F.d. 16233

Guest
Sv: Handsfree?

Tack för alla svar
Lite att fundera på

Vi vill ha något som man kan flytta mellan olika bilar liknande de som man sätter på solskyddet.
Har ni något exempel på handsfree som man ska akta sig för.
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Handsfree?

Tack för alla svar
Lite att fundera på

Vi vill ha något som man kan flytta mellan olika bilar liknande de som man sätter på solskyddet.
Har ni något exempel på handsfree som man ska akta sig för.

Hej
Gumman./
/Vidhem
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Handsfree?

Tack för alla svar
Lite att fundera på

Vi vill ha något som man kan flytta mellan olika bilar liknande de som man sätter på solskyddet.
Har ni något exempel på handsfree som man ska akta sig för.


Denna har jag Jabra CRUISER2 Speakerphone – Hands-free Bluetooth car kit, Safe Drive

fungera kanon samt att du kan streama till din FM radio med ett kanon ljud och du kan givetvis spela musik på din telefon och lyssna den den via din bilradio om du har den möjligheten.
 
B

Bengt & Gunni

Guest
Sv: Handsfree?

Köpte en Samsung att fästa på solskyddet.Helt värdelös.Den som ringde till mig fick rundgång (eko) i sin telefon.Fick lämna tillbaks den omgående.Har pratat med folk i branchen som säger att det är ett vanligt problem.Det finns kanske andra fabrikat där man har löst detta.Själv funderar jag på att köpa någon bra modell av öronsnäcka med bluetooth.Har sett en som man kan ha i en rem runt halsen och enkelt fästa i örat vid användning.
Mvh Bengt
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Handsfree?

For omtrent 800,- danske kroner købte jeg en bil-radio med bluetooth.
Radioen har mange faciliteter og 2-vejs kommunikation til mobiltelefonen.

Telefonen kan være i lommen - afspille musik og overføre opkald som afbryder radioen's musik - fuldautomatisk.
Duplex ved samtale og taleopkald - sig navnet på den som du vil telefonere til eller radioen siger navnet på den som ringer til dig.

Nu anvender jeg radioens bluetooth forbindelse med datorens mange forbindelser som også kan anvende separat bluetooth forbindelse til telefonen - automatisk.

Men kun 1 bluetooth forbindelse til radioen.
 
Senast redigerad av en moderator:

runger

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Örebro
HBK-Nr
1410
Medlemskap
2024
Sv: Handsfree?

Jag har en Garmin GPS med blåtand handsfree,fungerar utmärkt.
 

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Sv: Handsfree?

Iphone 4 har en mycket dålig antenn har jag märkt har ni jämfört edra telefoner?:spinny:
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Handsfree?

Jag har nyligen bytt från Iphone 3Gs till 4:an, och har inte märkt att det är sämre mottagning på den nya.

När det gäller handsfree, så har jag också en Garmin med blåtand i husbilen och den verkar fungera bra, ingen har klagat än.

Däremot köpte jag för ett par år sedan en bilhandsfree på Clas i sjön, som skulle sitta på solskyddet, och det var ingen höjdare, jag hörde knappt den jag pratade med och tvärt om på grund av rundgång, men den tekniken har kanske förbättrats nu.

//Tommy
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Handsfree?

Jabra Cruiser 2 finns hos Teknikmagasinet för 999.- Är det nån mer i klubben som har provat den?
 
Toppen