• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Handlare

lagerbrax

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
6595
Medlemskap
2025
Har för avsikt att byt husbil.Var ska man köpa? Har ni någon erfarenhet av dessa firmor
Tumbo ? PR Husbil ? Lindströms Bålsta ? Har tänkt byta vår Adria Mot en Rapido.
Undrar om bemötande både på säljstadiet och efteråt.
MVH Christer
PS bor i Norrköping DS:msn_wink:

F

F.d. 4872

Guest
Sv: Handlare

Hej
Vi har köpt våran rapido från PR Husbilar och är väldigt nöjda med deras bemötande. Vi har även beställt en ny rapido från dem som vi längtar efter.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Åk eller ring till Husbilen.com i Mellerud och tala med Anders.
Sällan har jag upplevt en bättre handlare både innan och efter köp. Aldrig några problem och gratis fuktkontroller mm.

larkan

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1177
Medlemskap
2025

Hej!!
Vi har handlat vår Rapido hos PR i Sollebrunn och är mycket nöjda med det bemötandet vi fick vid köpet och den fantastiska service efter köpet.
Även vi har beställt en ny Rapido där som vi väntar på. Kan verkligen rekomendera både försäljningen och verkstaden. Lycka till!

Larkan

Perlena

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
171
Medlemskap
2025

Hej!!
Vi har handlat vår Rapido hos Lindströms Husvagnar i Bålsta och kan verkligen rekommendera dem. Vi har både under köpet och efter haft ett väldigt bra bemötande. Vi har efter ett misstag fått lämna tillbaka bilen och väntar nu på en ny som kommer i mars/april. Mer info finns om du följer denna länk. http://www.husbilsklubben.se/forums/t53327/
// Per

F

F.d. 29841

Guest

hej larkan
Vad olika man bedömmer försäljarna,
Vi hade bestämt att köpa HB efter över 30 år med HV;
Kollade runt på "nätet" och fastnade för en i Sollrebrun.
Det var en "KABE" som inredninga var gjord av en båtbyggare, såg väldint fin ut.
Men det blev ingen affär,försäljaren var inte speciellt intresserad av sig.
När vi satt vid ett bord i hallen och förhandlade sa killen, ursäkta jag måste ringa ett samtal å gick.
När försäljaren inte kommit tillbaka efter en halv timma åkte vi hem,utan HB.
Det är väl som vid Hymer i Örebro,några tycker de är bra andra inte,
HB fanns kvar före jul har inte kollat sedan dess.
Var in nu och kollade den fans kvar /KABE PROFSBYGGE/ (4 års sedan)
/Vidhem

Senast redigerad av en moderator:

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

En stilla undran som kanske är lite OT (Jag hoppas trådskaparen tycker det är OK:msn_embarrassed:).

Hur ”viktigt” tycker ni att det är att det är rent och snyggt på bilderna i annonserna?
Spelar det någon roll att det ligger lite skräp på exempelvis dinettebordet eller att mattorna ligger på trekvarten när det fotas?

Det verkar som att en del säljare struntar totalt i detta när de fotograferar sina bilar.
Tänker nu bl.a på den bil som Vidhem hänvisar till ovan där badrumsmattan ligger helt väck och det hade tagit max 5 sekunder att lägga den rätt innan bilden togs.
Ser de inte sådana saker eller är det bara jag som är petig?
(Länk)

För mig är sådana saker en viktig del i bedömningen av hur seriös säljaren är och hur välvårdad bilen då troligen är. Om man inte ser eller orkar fixa så enkla grejer innan fotograferingen undrar man ju hur mycket energi de lagt ner på service och underhåll. Om det är en handlare undrar man ju vad han har för rutiner eller ork för att kontrollera att allt är OK före leverans..

OBS detta gäller inte just denna handlare eller just denna bil utan mer fenomenet som sådant.

Är jag ensam i mina tankar:quest:

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022

Ja nog verkar dom stöddiga så det räcker på PR-husbilar i Sollebrunn.
Gjorde en intresseförfrågan på en Knaus. Skrev i förfrågan att jag hade inbyte och att bilder och utrustningslista finns. Fick svar att dom var lite personal och skulle återkomma vecka 9 med svar. Fick mailet tisdag vecka 9 att nåt byte med mej inte var av intresse för dom. Ingen förklaring om varför eller annat. Tur att det finns seriösa handlare (Bengt i Örkelljunga) Häggen i Umeå

Toppen