• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Handlare Tyskland

Bozze

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Hej Alla.

Är det någon som handlat av denna handlare?
Jürgen Barth
Cloustrasse 1
56751 Polch, Germany

Stämde beskrivningarna av bilarna i verkligheten såsom skicket,skador,eller andra defekter.
Funkade service även efter köpet?
Ser att Niesmanns fabrik ligger där,är detta fabriken som säljer här eller är han fristående firma ?
All info är värdefull är lite sugen på en bil dom har:)

Bosse.

LGT45

HBK Medlem
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
5048
Medlemskap
2025
Sv: Handlare Tyskland

Är det Niesmann Caravan Du menar ?
Det är ett stort och seriöst företag.

Bengt.O

FD HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
8764
Medlemskap
2023

Jürgen Barth är anställd som säljare hos Niesmann+Bischof, mycket rekorderlig och bra att ha att göra med. Har själv köpt 2 st Niesmann av honom, inga problem med garantier eller dyligt

Bozze

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026

Jag mailade honom och hade frågor på en bil som fanns på mobile.de.
Jag har inte fått svar och nu ser jag att annonsen är borttagen.
Men inget svar typ att bilen är såld.

Kanske han får in någon annan bil som blir intresant.

Bozze

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026

I dag fick jag svar från Jurgen Barth.
Mailet som jag skickat på Mobile.de hemsida hade kommit till fel postbox,det var därför han inte hört av sig.

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025

Finns det någon som har en lista på lite större husbilshandlare i norra eller hela Tyskland?
Alternativt om man kunde lägga in dom i Autoroute eller Google Earth.

ArneF

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14141
Medlemskap
2025

Gå in på mobile.de, så hittar du de flesta husbilar och handlare i Tyskland. Vi beställde en bil från Palmowski i Bielefeld i höstas och kan hämta den om tre veckor. Först tog vi fram en lista på 15 handlare i norra och mellersta Tyskland, som vi tänkte besöka. Redan på det fjärde besöket fick vi ett anbud vi inte kunde motstå och slog till. Vi fick väldigt bra bemötande överallt och urvalet husbilar är STORT. Hittills har allt fungerat väldigt bra.

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025

ArneF:
Har du listan kvar?
Kan man få ta del av den vore det toppen!
Vi tänkte ta en tripp neröver till våren och kolla lite.

Kollar då o då på mobile men skulle vilja ha deras adresser sammanställt på papper eller i datorn.

ArneF

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14141
Medlemskap
2025

Hej Tuzzan, för vårt första husbilsköp någonsin hade vi spanat in liknande bilar från Hymer och Knaus. På mobile.de sökte jag upp de för mig lämpligaste leverantörerna, printade ut intressanta bilar och prickade ut försäljningsställena på en karta. Jag har alltså ingen sammanhållen lista över leverantörerna

Sedan åkte vi söderut och startade i Kiel och drog oss söderut. På en dag hinner man med bara två säljare, så det gäller att planera resan ordentligt och välja ut stora handlare med gott om bilar. Är du intresserad av andra märken än vi, kommer du förstås att besöka andra leverantörer.

Om du är intresserad av Hymer och Knaus skickar jag gärna namn på de leverantörer vi hade valt ut.

S

Sören-6830

Guest

Hej Tuzzan, för vårt första husbilsköp någonsin hade vi spanat in liknande bilar från Hymer och Knaus. På mobile.de sökte jag upp de för mig lämpligaste leverantörerna, printade ut intressanta bilar och prickade ut försäljningsställena på en karta. Jag har alltså ingen sammanhållen lista över leverantörerna

Sedan åkte vi söderut och startade i Kiel och drog oss söderut. På en dag hinner man med bara två säljare, så det gäller att planera resan ordentligt och välja ut stora handlare med gott om bilar. Är du intresserad av andra märken än vi, kommer du förstås att besöka andra leverantörer.

Om du är intresserad av Hymer och Knaus skickar jag gärna namn på de leverantörer vi hade valt ut.

För Hymer kan jag rekommendera Tysklands största för märket, mycket seriös dessutom:
Startseite - DÜRRWANG-MÖRLEIN-HYMER-CENTER-DORTMUND - Größter Hymer Händler - Wohnmobile Eriba Wohnwagen Caravans Reisemobile Camping

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025

Tack för era tips!
Har börjat göra en lista på intressanta objekt och handlare i norra delen.
Vi åker husbil så det blir nog inga snabba impulsköp, kolla och ev. etablera kontakter kombinerad som nöjestripp och lite handel.
Mvh Göran S.

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025

Tusen Tack Jyrki för listorna! Precis vad jag var ute efter!
Har lagt in en del på min Autoroute nu så nu är det bara att lägga upp rutten.
Kan nog bli enligt dit förslag bitvis.

Ha de, Göran S.

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025

Där fanns det mycket! Bra att ha.
Dock lite dåligt uppdaterad men dom gallrar man ur.

Mvh. Göran S.

Toppen