• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Handlare/kundrelation

Z

zemlan

Guest
Har märkt att vi som kunder blir allt sämre behandlade av återförsäljarna av husbils, och campingutrustning och tillbehör. Ett sådant företag kan kanske ha fler än 10-15 anställda utan ha förstått vem som är den viktigaste personen i företaget. VI, KUNDER! Utan oss så kan alla både ägare och anställda gå hem. Men man fortsätter att behandla oss illa. T ex man ringer inte upp trots att man har lovat det. Man slarvar med beställningar och missar reservdelar mm. En del är till och med nonchalanta och rent av snorkiga mot kunderna i butiken. I vilken annan bransch kan man behandla kunderna som de vore något som katten släpat in? Nej, SKÄRPNING ni handlare som är uppfyllda av er egen storhet och beter er på det här sättet mot de som föder er! En uppryckning behövs! Med vanligt hyfs kommer man långt.
Zemlan :mad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Handlare/kundrelation

Förstår att du är förbannad på EN återförsäljare, men du kan väl för den skull inte ge dig på en hel bransch!

Det är väl i sådant fall bättre att du namnger det aktuella företaget. Om företaget sedan får veta att man bivit uthängd här, så kanske det till och med sker ändringar i deras kundattityd/-relation.

Kan ge dig en lista på branschföretag som vi mött och som vi är mycket nöja med!

Den tjockaste penseln passar inte alltid, trots att man är förbannad på någon.

Tommy

Z

zemlan

Guest
Sv: Handlare/kundrelation

Jag har inte sagt att det enbart är en handlare jag är förbannad på, eller hur?
Jag tycker dock att det finns för många som inte tar sitt jobb på allvar även om det finns många undantag. Jag tycker att de som vet med sig att det finns lite mer att förbättra ska ta åt sig och skärpa sig. Man får hoppas att de som uppträder dåligt mot kunderna får en tankeställare utan att man ska behöva hänga ut dem. Rannsaka ditt samvete, är du en av de handlarna?

RiRos

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2025
Sv: Handlare/kundrelati

Ett exempel. Kommer in i tillbehörs avd och frågar efter en speciell vara, nej det har vi inte blir svaret. Jag: men det måste ju vara flera som frågat efter denna? Biträdet: alla köper det på nätet så det är ingen idé att ligga med lager. Ligger kanske mkt i det svaret. Bara en liten reflektion

Toppen