• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Handikapp elskoter

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Jag tycker min svärmor behöver en el skoter. Hon går dåligt. Får man bidrag till dessa? Vem handlägger? Behövs läkarintyg? Kostnad?

F

F.d. 29751

Guest
Sv: Handikapp elskoter

Jag har en dylik och man kontaktar arbetsterapeuten på den vårdcentral som man är listad hos, då kommer hon hem för att konstatera behovet, sedan kommer en från landstinget för samma sak.

F

F.d. 53358

Guest
Sv: Handikapp elskoter

Ritva har fått en Minicrosser, hon har cancer och har svårt att gå.
Jag ringde till kommunen och de kom och konstaterade att Ritva var i behov av en sådan, hon fick även en trapphiss till andra våningen. Lilla Edets kommun ordnade detta väldigt fort och vi är nöjda. Nu är Ritva ute och åker långa rundor med hunden, varje dag som hälsan tillåter. Livsglädjen har kommit tillbaka hos Ritva. Jag har gjort en ramp, så vi får med oss denna i husbilen. Vi är ute med husbilen så mycket vi kan mellan Ritvas behandlingar.
Om jag får råda, så försök få en Minicrosser trehjuling, den svänger nästan runt sig själv och går fort, 15 km/tim ca 4 mil på en laddning, det är lagom cykalfart. Vi har även köpt en liten begagnad som vi hade med till Gran Canaria i vintras. Denna går att koppla isär så den får plats i en personbil.
Den lilla kostade begagnad 4000:- på blocket, den stora får Ritva låna gratis.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen