• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Handbok på franska???

hgpuke

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
657
Medlemskap
2025
Som jag berättat på annan plats fick vi vår nya husbil i helgen (en Pilote Galaxy G741J). En sak som förbluffade mig var att det inte fanns någon rejäl handbok. Den som finns (och som är på svenska) har mycket litet information som är specifik för den bil vi köpt. Det är mer som en "handbok för nybörjare i husbilslivet".

Men den riktiga chocken var ändå att när jag skulle leta reda på information om hur färddatorn funkar, så fanns FIAT-handboken bara på franska! Är detta normalt? (Att det inte är acceptabelt är en annan sak).

hgpuke

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
657
Medlemskap
2025
Sv: Handbok på franska???

Tack! Men my.fiatcamper sajten verkar inte fungera. Har nu provat två dagar, men det kanske löser sig i veckan (kommer bara till en tom sida med en upplysning om att man använder sig av cookies).

Hursomhelst så har jag hittat en online handbok på engelska som jag kan klara mig med under tiden jag väntar på en i papper...

Pilotes handbok är ju som den är, och det får jag väl lära mig att leva med helt enkelt...

Abben

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2025

Men den riktiga chocken var ändå att när jag skulle leta reda på information om hur färddatorn funkar, så fanns FIAT-handboken bara på franska! Är detta normalt? (Att det inte är acceptabelt är en annan sak).

Hej.
När vi fick vår nya Pilote levererad var även den instruktionsboken för Fiat på Franska. Men firman där vi köpt bilen ( Mobilen i Borås.) fixade en på Svenska.

MVH Abben

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Skicka ett pm till mig med era mailadresser så kan jag skicka svenska Fiat manualen för 2015/16 till er.

Toppen