Sv: Halmstads småbåtshamn undviker vi hädanefter
Vi tyckte att det var för mycket och då var deras enda argument att vi skulle skämmas som inte ville betala för"en fin ställplats". De fick 100 kr för en gräsplätt och el och vi är inte välkomna tillbaka.
Kan man verkligen göra så?
Själv var vi på krogen för lite sedan och det vi serverades uppfyllde inte riktigt vad vi hade förväntat oss. Vi skulle självklart ha betalat 1056 kr istället för de 1600 kronor som man begärde.
Men nu skall jag i alla fall direkt ta en tur ner till Claes Ohlson och köpa en verktygslåda. Såg den igår, men tyckte att 500 kr helt enkelt var för mycket för en verktygslåda. Kände då inte till den här "köpmodellen", så nu åker jag ner och köper den för 350 kronor! Mer är den inte värd... tycker i alla fall jag och det är vad som gäller!!
Förr i tiden så reklamerade man när man tyckte att man inte fått vad man betalat för. Men man betalade först vad som begärdes när man tagit varan, eller nyttjat tjänsten!
.... ibland förstår jag varför vi upplever att vi har "motvind".
15.00, UPPDATERING.
Har nu varit till Claes Ohlson bara för att konstatera att den moderna och nya affärsmodellen som användes nere i Halmstad, ännu inte nått upp till Insjön. Man ställde sig helt oförstående till att jag som konsument själv satte priserna!
Eftersom man propsade på 500 kr för verktygslådan, så tog jag till den gamla hederliga konsumenträtten och tackade nej och vandrade vidare....... Men nog tror jag att jag är välkommen tillbaka.