• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Halmstads småbåtshamn undviker vi hädanefter

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025
Stod i nämnda hamn i natt. Kom 1800. Ingen bemanning vilket innebar att vi inte kunde utnyttja duschar och toaletter. Ingen tömning av vare sig gråvatten eller toa. Trots detta ville de ha 150 kr!!. Vi tyckte att det var för mycket och då var deras enda argument att vi skulle skämmas som inte ville betala för"en fin ställplats". De fick 100 kr för en gräsplätt och el och vi är inte välkomna tillbaka. Tilläggas kan att vi var två bilar på sex platser. Utanför på piren stod tre husbilar gratis.

F

F.d. 25203

Guest
Sv: Halmstads småbåtshamn undviker vi hädanefter

Dålig service,

Men jag har tagit en Policy att jag stannar aldrig på en ställplats som kostar mer än 150 kr. och då ska det vara bra service. annars lägre pris.
Jag gör detta som ett sätt att försöka påverka prisbilden på ställplatserna.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Henrik, tycker att din tanke är bra.

Ibland undrar man när tex båthamnar & andra höjer med 10-20kr/säsong utan att tillföra något nytt, så det är kanske på ditt sätt vi kan visa att vi ogillar detta!

//Tommy

F

F.d. 25203

Guest

Jag tycker det är en självklarhet att en ställplats inte får kosta mer än 150 kr. det finns ju campingplatser som är billigare än det. Om det finns mjölk för 10 kr/lit, inte lyckas man då sälja en annan mjölk för 30 kr/lit.

En ställplats ska kosta mellan 0-150 kr natten, beroende på service nivån.

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024

vad står du istället på en parkering eller det tror jag inte påverkar nån

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag ska kolla upp detta. Har kontakterna däråt och frågan var uppe för någon vecka sedan med en i den klubben. Tömma toalett och el ingår absolut. Fylla vatten också. Dusch är jag inte säker på.

LarsGN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
4621
Medlemskap
2025

Hej
Jag har varit här ett par gånger
Det finns en betalautomat där man får koder till dusch tvättstuga och toalett.
Jag har blivit trevligt bemött av både båtägare och ansvarig så dit kör vi igen
Med vänlig hälsning,
Lars & Jane

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024

Konstigt!!
Vi var där i början av augusti, Hamn kaptenen var jätte trevlig och toa och dusch fick vi Kort och kod till.
Grå vatten sa han att vi kunde tömma där de drog upp båtar, där fanns det galler i marken.
Sen var det väldigt Mysigt ställe, några låg vid parkeringarna närmare stranden och betalde enbart för toa och dusch!

Stod i nämnda hamn i natt. Kom 1800. Ingen bemanning vilket innebar att vi inte kunde utnyttja duschar och toaletter. Ingen tömning av vare sig gråvatten eller toa. Trots detta ville de ha 150 kr!!. Vi tyckte att det var för mycket och då var deras enda argument att vi skulle skämmas som inte ville betala för"en fin ställplats". De fick 100 kr för en gräsplätt och el och vi är inte välkomna tillbaka. Tilläggas kan att vi var två bilar på sex platser. Utanför på piren stod tre husbilar gratis.

RiRos

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2025

Det var vi som stod jämte Er. Så olika kan man uppleva samma sak.
Vår uppfattningen är inte den samma som er.
Vi kom kl 16.00 och blev mycket vänligt bemötta av två herrar, vi velade runt lite innan vi hittade fram till platserna eftersom vi inte varit där innan så vi visste inte var eller hur man kom ut till platserna.
När ni kom stod vi redan på plats, jag vinkade till er men fick ingen vink tillbaka så jag uppfattade det som ni ville vara ifred, även när ni åkte vinkade jag till er men ingen vink tillbaka då heller.
Vi har inte nr o husbilsklubbensmärke på husbilen eftersom jag i princip inte tycker om dekaler.
Det var kanske därför ni inte sökte kontakt med oss. Vi hade kunnat dela med oss av vår information vi fick om var de fanns för faciliteter.

Detta är min version av det hela och jag SÄGER eller TYCKER inte att någon av oss har rätt eller fel.

visst stod det bilar ute på piren men det är ju deras val.
Vi valde ställplatsen och var nöjda.

Kram från Rigmor

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Vi tyckte att det var för mycket och då var deras enda argument att vi skulle skämmas som inte ville betala för"en fin ställplats". De fick 100 kr för en gräsplätt och el och vi är inte välkomna tillbaka.

Kan man verkligen göra så?

Själv var vi på krogen för lite sedan och det vi serverades uppfyllde inte riktigt vad vi hade förväntat oss. Vi skulle självklart ha betalat 1056 kr istället för de 1600 kronor som man begärde.

Men nu skall jag i alla fall direkt ta en tur ner till Claes Ohlson och köpa en verktygslåda. Såg den igår, men tyckte att 500 kr helt enkelt var för mycket för en verktygslåda. Kände då inte till den här "köpmodellen", så nu åker jag ner och köper den för 350 kronor! Mer är den inte värd... tycker i alla fall jag och det är vad som gäller!!

Förr i tiden så reklamerade man när man tyckte att man inte fått vad man betalat för. Men man betalade först vad som begärdes när man tagit varan, eller nyttjat tjänsten!

.... ibland förstår jag varför vi upplever att vi har "motvind".

15.00, UPPDATERING.
Har nu varit till Claes Ohlson bara för att konstatera att den moderna och nya affärsmodellen som användes nere i Halmstad, ännu inte nått upp till Insjön. Man ställde sig helt oförstående till att jag som konsument själv satte priserna!

Eftersom man propsade på 500 kr för verktygslådan, så tog jag till den gamla hederliga konsumenträtten och tackade nej och vandrade vidare....... Men nog tror jag att jag är välkommen tillbaka.

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Är det denna platsen på HBK:s lista som avses?

image-775856.png

image-773908.png

POIViewer

Toppen