• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Halleluja, Undrens tid är inte förbi!

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025
Ja nu får ursäkta om jag låter som en frikyrkopastor men jag är sååå GLAD! Jag har fått tillbaka mitt körkort efter sex långa år!
Så här är det; 2019 införde Transportstyrelsen nya synkrav för körkort som innebar att man fick inte ha några defekter inom vissa vinklar i synfältet för att inneha körkort. Ett EU-krav. Jag åkte ju dit på detta bl.a. för att jag på 80-talet fick laserbehandling av ögonbottnarna, då man slog ut blodkärl i periferin för att spara den centrala synen. Man gör inte så idag! Emellertid jag har ju kört åtskilliga tusen mil sen dess utan att uppleva att jag inte sett tillräckligt och inte varit med om olyckor eller större tillbud. Och hela tiden haft en synskärpa över 0,5 som sen långe är undre gränsen för godkänt.
Nu äntligen har Transportstyrelsen reagerat och backat eftersom man tydligen var ensam i hela EU att införa så långgående restriktioner! Både ögonläkare och Diabetesläkare har protesterat kraftfullt, har jag läst nånstans,
Jag har sökt och sen igår har jag tillbaka min B-behörighet! Därav Hallelujat!

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Ja nu får ursäkta om jag låter som en frikyrkopastor men jag är sååå GLAD! Jag har fått tillbaka mitt körkort efter sex långa år!
Så här är det; 2019 införde Transportstyrelsen nya synkrav för körkort som innebar att man fick inte ha några defekter inom vissa vinklar i synfältet för att inneha körkort. Ett EU-krav. Jag åkte ju dit på detta bl.a. för att jag på 80-talet fick laserbehandling av ögonbottnarna, då man slog ut blodkärl i periferin för att spara den centrala synen. Man gör inte så idag! Emellertid jag har ju kört åtskilliga tusen mil sen dess utan att uppleva att jag inte sett tillräckligt och inte varit med om olyckor eller större tillbud. Och hela tiden haft en synskärpa över 0,5 som sen långe är undre gränsen för godkänt.
Nu äntligen har Transportstyrelsen reagerat och backat eftersom man tydligen var ensam i hela EU att införa så långgående restriktioner! Både ögonläkare och Diabetesläkare har protesterat kraftfullt, har jag läst nånstans,
Jag har sökt och sen igår har jag tillbaka min B-behörighet! Därav Hallelujat!
Härligt att läsa!

Adriamatrix

HBK Medlem
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
25294
Medlemskap
2025
Jag undrar behövde du göra några prov för att återfå körkortet
Jag har en kompis i samma situation han tror att han måste ta ett nytt körkort
trots att han har haft alla behörigheter tidigare.

Toppen