• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hallandsposten 28 okt

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025
Sv: Hallandsposten 28 okt

Om du kan öppna filen så har du i listen högst upp möjlighet att förstora genom att öka från 38% till t ex 75% och skrolla ner.

Birgitta

Senast ändrad:
F

F.d. 24435

Guest

hej, inga problem att läsa! förstora upp texten med +-tecknet i övre delen av fönstret!! (i din PDF läsare, typ ADOBE Reader eller liknande!

Senast redigerad av en moderator:

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Stämmer uppgiften i insändaren om att det är campingförbud på Getterön?
Har inte kommunen iordningställt husbilsplatser där?

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Campingförbud JA - du får inte tälta här! Ställplats JA - men den är markerad som vanlig
P-plats - alltså tillåtet att stå 24 timmar på samma ruta( längre på helgen). Det är ej förbjudet att byta plats med grannen för nya 24 timmar.

F

F.d. 10627

Guest

Man måste vara rejält bitter och avundsjuk för att skriva en sådan inskräkt insändare, att dom ens tar in sådan här smörja är för mig en gåta.

Hoppas någon skriver ett svar till den där, man ska passa sig noga för att ta på sig en roll som självutnämnd länsman.

Senast redigerad av en moderator:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Campingförbud JA - du får inte tälta här! Ställplats JA - men den är markerad som vanlig
P-plats - alltså tillåtet att stå 24 timmar på samma ruta( längre på helgen). Det är ej förbjudet att byta plats med grannen för nya 24 timmar.

Men då är vi ju där igen, försöken att kringå reglerna på sådana här sätt, eller att påstå att det här gäller inte mej för min husbil är registrerad som personbil, retar ju bara upp folk. Man klarar sig kanske undan för stunden, men förstör för alla på lång sikt.
Vi är ju ganska få, men syns väldigt väl, så vi måste sköta det snyggt annars ökar ju bara motståndet mot oss!

Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Den avundsjuka insändaren påstod ju att det var långtidscamping på platsen. När jag passerat denna plats har det ofta varit fullt men många bilar tar en sväng och rör på sig
längre eller kortare väg och uppfyller därför kraven för uppställning på platsen.

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024

Men då är vi ju där igen, försöken att kringå reglerna på sådana här sätt, eller att påstå att det här gäller inte mej för min husbil är registrerad som personbil, retar ju bara upp folk. Man klarar sig kanske undan för stunden, men förstör för alla på lång sikt.
Vi är ju ganska få, men syns väldigt väl, så vi måste sköta det snyggt annars ökar ju bara motståndet mot oss!
håller med föregående talare

Jan-Christer

FD HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
4584
Medlemskap
2021

det är ingen smörja för oss som bor här

Jag vet inte om denna man är bitter eller avundsjuk,
min undran är vilken plats han tänker på.
kan det vara parkeringen som vi Laholmare kallar Grönningen.
Men det är väl inte så konstigt om det är vid den tiden när det är laxfiske
och där finns säkert ett par hundra fiskare, om en del av dom parkerar
sin husbil eller husvagn där.
Man får väl ändå säga att han tänkte efter i slutet av sin insändare
där han skriver positivt så här.
Positivt vore om man gjorde de så kallade uppställningsplatser där man
kan hålla kanske ett dygn.Sådana bör det ordnas fler gärna inhägnade
för större säkerhet.

PS. Jag kommer att jobba för att Laholms kommun fixar till uppställningsplatser.

Toppen