• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Halland är bäst.

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Halland är bäst.

Född i Getinge (Halland) och vuxit upp med Steninge och Ugglarp som "badstränderna". Steninge var väl OK (storaskär!), men Ugglarp....? Långgrundare elände fimns väl nästan inte (om man undantar Långasand).
Tacka vet jag Bohusläns klippor!
Bor nu i nordöstra Skåne ock klipptillgången är mager om man säger så...

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Vi "hamnade" på Morups Tånge i höstas. Lite oplanerat men både vackert och en underbar fågellokal. Kan rekommenderas t.o.m. av en inbiten värmlänning! Däremot är jag tacksam om jag slipper "frottera" mig på de sommartid överfulla halländska badstränderna!:)

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll

Är halläning sedan 20 år. Ångrar inte en stund detta val.6 april så får Halland och Varberg besök av GAIS i deras jakt att återta sin plats i högsta serien. Lämpligt för alla intresserade är att parkera hb nere vid Apelviken och gå eller cykla upp till Påskbergsvallen.

heja grönsvart kommer säkert att ljuda runt läktarna

ha de................:music-icon:

ps. du som är intresserad av fåglar, köp vår lilla skrift som handlar om de fåglar vi sett/hört under våra 25 år(vinterfågelräkningen+häckfågel)runt sjöarna Lygnern/Sundsjön. finns några ex på Naturum eller direkt av mig. 30:- är det facila priset

D

Deleted member 11118

Guest

Ligger inte österlen i Skåne, var finns alla konstrunder i Halland. Det bästa med Halland är Ullared och när man kommer över Hallandsåsen på väg söderut, då är man himma. Allt sagt med glimten i ögat.

F

F.d. 29925

Guest

Utav alla Sveriges landskap var det endast Halland som inte fick besök av Nils Holgersson på gåsen Akkas rygg, kanske han har gått miste om någonting?
Visst är sandstränder ett eldorado för småbarn men för egen del föredrar jag nog de av inlandsisen polerade röda granithällarna i framförallt Bohuslän.:)

KOKKAKI

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025

Tjolöholms Slott, stora parkeringsytor för alla typer av fordon. Nära till salta bad lummig fin natur. Inte långt till Nidingen med sina gamla dubbelfyrar byggda av sten som kommer från Varbergs fästning. Sveriges första fyrplats eldades från början med stenkol.

KOKKAKI

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025

Tjolöholms Slott, stora parkeringsytor för alla typer av fordon. Nära till salta bad lummig fin natur. Inte långt till Nidingen med sina gamla dubbelfyrar byggda av sten som kommer från Varbergs fästning. Sveriges första fyrplats eldades från början med stenkol.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Gert och Helen!
Ni nämner Tylösand, menar då Halmstads kommunala bad?
Mvh.

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Utav alla Sveriges landskap var det endast Halland som inte fick besök av Nils Holgersson på gåsen Akkas rygg, kanske han har gått miste om någonting?
Visst är sandstränder ett eldorado för småbarn men för egen del föredrar jag nog de av inlandsisen polerade röda granithällarna i framförallt Bohuslän.:)

Hej
Hela norra Halland från Varberg och norrut består av klippkust.

Den bergskedja som börjar vid Lofoten i norr slutar i söder vid Varberg, det kanske inte så många känner till.

/Stig

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025
Toppen