• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hallå Elmia o Ragglanda!

H

hianders

Guest
:wideeyed:Är det ingen som har något att rapportera från Elmia-mässan och nyinköpta bilar el dyl?!
Finns det fler tillbehör i år gentemot förra året?
:twitcy:

Förstår att ni sitter i tältet nu och äter och har det gott! I Stekenjokkfjällen är det lite småkallt men sån tur att vi har ice.net och därmed mobilt bredband.

fru hianders/Inger

Chris o Benny

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2025
Sv: Hallå Elmia o Ragglanda!

Vi skall till ELMIA först på Söndag och återkommer i detta ärende! Är dock lite avundsjuka på er! Vi var på Stekkenjokk och övernattade några nätter på kalfjället. Varmt och klarblå himmel men kallt (-3grader) på nätterna. Färgerna var helt sjukt vackra då(1/9). Vi ville inte åka därifrån men semestern var slut, tyvärr! Hur har ni det nu? Har ni, sol och vackert väder, massor av blåbär och renar? Njut så länge ni kan!
Hälsningar Benny o Christina (LMCbery)

F

F.d. 2284

Guest

Sitter i Tosteberga långt från Elmia, så tack o lov ingen ny husbil
Uno i Vollsjö

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 16416

Guest

Hej på er!
Åker till mässan i morgon. Tar det som en utflykt...något byte är inte aktuellt. Tog tipsen om ice.net från Hedåsbadet i augusti ad notam och slog till. Lite si och så först, men med en antenn med jordplan lös och lätt uppsatt på taket genom takluckan är det suveränt. Tack för tipset! Dessutom siffrorna finns nu på plats över HBK-märket!!!!
Ha det gott i Norr!
Mona-Lisa och Owe

F

F.d. 1997

Guest

Någon husbil blev det tyvärr inte för oss, trots att Phoenix lämnade 150.000:- i rabatt. . .
Tittade inte på tillbehören så jag kan inte uttala mig om det. Jag fastnade för två saker:
* Nordic hade premiär för en 9meters alkovbil på MAN chassi.
* Frankia visade en ny planlösning som vi blev väldigt förtjusta i 840/8400 FD, tala om rymd! Frankia - LuxuryClass overview Finns även i kortare utförande. Även Rapido hade variant på denna planlösning.

Tyvärr var där så rörigt i Hymers monter när vi passerade att det tyvärr inte blev så mycket titta och klämma som jag hade önskat.
/David

F

F.d. 4618

Guest

Hej på er alla!

Var på Elmia igår och det blev inte som det var tänkt.

Vi trillade dit och det blev en nya Nordic Explore. Blev helt förtjusta i deras nya bil med ny planlösning. Den har allt som vi velat ha tidigare så det gick inte att motstå erbjudandet vi fick undermässan att byta upp oss.

Så kan det gå. Vi som först tänkte sälja husbilen och semestra på annat sätt några år och när vi väl lämnat den tanken fick för oss att vi skulle ha en mindre bil. Vi har kört husbil i 20 år vid det är laget men som sagt resultatet blev en ny bil och dessutom något större.

Våra vuxna barn skakar på huvudet och undrar hur det är ställt med oss men samtidigt undrar de om man kan ligga mer än 2 i den nya också. Undrar varför denna fråga??:spinny:

Nu håller vi på att tömma den gamla bilen och den nya levereras först i april nästa år så det blir till att drömma om den i vinter.

Trevlig helg!
Kerstin o Stig 325

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

:yes:Nu har vi klarat av första dagens grovjobb på mässan. Idag blir det finliret och gå tillbaka till godbitarna. Dessutom är det alltid lika trevligt med en liten pratstund emellanåt när man stöter på andra HBK:are. Sedan gäller det ju att inte missa tiden till fikat vid 14.00. Tältet med all möjlig försäljning ska vi också försöka hinna med idag.

Vi har haft två trevliga kvällar tillsammans med andra HBK:are.

Husvagns-Svensson och en annan tillbehörsfirma finns här i år - säljer det gamla vanliga.

Idag är det strålande sol och just nu 12 plusgrader.

Hälsningar

Marie o Rolf:):)

Senast ändrad:

Bigge

HBK in Memoriam
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4

Vi är ett sjuttiotal husbilar på Ragges, vi har alla haft trevliga kvällar här. Vi har underhållits av två gitarrspelare, Ragge o JanneEkan, och två dragspelare som jag tyvärr inte kommer ihåg namnen på.
Just nu är Ragge uppe o flyger, vi har strålande sol, endast lätt molnighet.

Bigge

360 20080911-13 Elmia träff hos Ragges.jpg

Chris o Benny

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2025

Vi var på Elmia hela söndagen. Lyssnade bl a på Amders Witts föredrag, mycket inspirerande!
Vår intention var att titta - men nu är vi helt sålda på Rapidos husbilar, vi räknar och räknar och funderar och läser broschyrer och diskuterar fram och tillbaka. Vi får se vad det leder till i slutändan?
Det verkar ha varit mycket trevligt på Ragglanda, vi får försöka åka på en sådan träff någon gång.

Hianders, är ni kvar i Stekenjokk? Eller har ni dragit vidare?
Christina o Benny

H

hianders

Guest

Christina & Benny! Se under hianders Lägesrapport, vi har skrivit lite varje dag. Just nu står vi vid Höga Kusten bron och har fikat. Funderar på att åka inåt landet vid Sundsvall och åka mot Erikslund (där min farfar och farmor har bott) och sedan Sveg. Kanske vi testar de nya koordinaterna för Svegsjön och se om de stämmer nu :)) Imorgon åker vi nog sen vidare mot Ludvika och gör ett besök hos Kurtans fred morgon. Sen har vi bara en timme hem.

fru hianders/Inger

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ja ni skall bara veta vad man får stå ut med.
Men å andra sidan så undrar nog många hur han står ut...:twitcy:.

Tagit med mobil, jag skulle aldrig hitta planet./susanne

F

F.d. 518

Guest

Hittade denna filmsnutt när Ragge flyger över våra husbilar; Mitt Klipp
Jag vill varna tittare/lyssnare. Jag använder hörlurar kopplade till datorn. Någon minut in i filmen skäller en hund.... Aj, aj, aj vad ont det gjorde i öronen.:mad:
Tänk på att sänka volymen innan ni börjar titta och lyssna.:yes:

Toppen